Goedemorgen ,
We hebben sinds juni wat vreemde probleempjes
In juni op een ochtend een motorstoringslampje zonder enige verdere melding. Km stand 223.000.
Mijn vriendin stond op dat moment geparkeerd in Duitsland.
Oliepijl gecontroleerd, stond laag. Olie bijgevuld met wat we nog hadden en meteen Volvo dealer opgezocht, na uitlezen geen vreemde meldingen. Lampje was inmiddels weer uit. Voor de zekerheid 1 liter flesje (0W30) bij de dealer gekocht als backup.
Nu gisteren tijdens de rit van België naar Nederland een melding "oliepeil laag". Km stand 227.000 Auto ergens veilig geparkeerd en oliepeil gecontroleerd. Wederom laag en nagenoeg geen olie aan de pijlstok. Een halve liter bijgevuld.... net aan minimum. Toen nog maar 500 ml bijgevuld zodat het boven het minimum kwam.
Na aankomst thuis nogmaals oliepeil gecontroleerd.... boven het maximum ...
400 cc eruit gezogen met een spuit zodat het 1 streepje onder max kwam te staan.
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat het ene moment het oliepeil onder minimum is en het andere moment weer normaal is? Waar blijft het?
Rekening houdend met de 400 cc die we er uit hebben gezogen is het olieverbuik zo'n 600 cc per 4200 km ; dus omgerekend 1 liter op 7000 km
Laatste beurt 219.000 oliewissel dealer (5 w30 volgens mij).
Alvast bedankt voor eventuele informatie
We hebben sinds juni wat vreemde probleempjes
In juni op een ochtend een motorstoringslampje zonder enige verdere melding. Km stand 223.000.
Mijn vriendin stond op dat moment geparkeerd in Duitsland.
Oliepijl gecontroleerd, stond laag. Olie bijgevuld met wat we nog hadden en meteen Volvo dealer opgezocht, na uitlezen geen vreemde meldingen. Lampje was inmiddels weer uit. Voor de zekerheid 1 liter flesje (0W30) bij de dealer gekocht als backup.
Nu gisteren tijdens de rit van België naar Nederland een melding "oliepeil laag". Km stand 227.000 Auto ergens veilig geparkeerd en oliepeil gecontroleerd. Wederom laag en nagenoeg geen olie aan de pijlstok. Een halve liter bijgevuld.... net aan minimum. Toen nog maar 500 ml bijgevuld zodat het boven het minimum kwam.
Na aankomst thuis nogmaals oliepeil gecontroleerd.... boven het maximum ...
400 cc eruit gezogen met een spuit zodat het 1 streepje onder max kwam te staan.
Heeft iemand enig idee hoe het komt dat het ene moment het oliepeil onder minimum is en het andere moment weer normaal is? Waar blijft het?
Rekening houdend met de 400 cc die we er uit hebben gezogen is het olieverbuik zo'n 600 cc per 4200 km ; dus omgerekend 1 liter op 7000 km
Laatste beurt 219.000 oliewissel dealer (5 w30 volgens mij).
Alvast bedankt voor eventuele informatie