Lekker tuffend op de A2 kreeg ik drie dagen geleden een klapband linksachter en eergisteren een melding in het scherm die mij even deed schrikken. Namelijk; "motoronderhoud nodig". Aangezien de grootste beurt 15.000km geleden is, onderhand het een en ander preventief uitgevoerd is, dacht ik "kak, wat nu".
Na een rondje bellen met de Volvo-dealers in Limburg kwam ik tot de conclusie dat deze zich niet bijzonder behulpzaam opstelden; ze hadden 'geen' tijd om de auto uit te lezen. Er werd letterlijk gezegd; "dat kan in februari pas weer". Nu begrijp ik dat ik een voor hun vreemde auto heb, maar dit ging me ook weer wat ver. Afspraak gemaakt (om de hoek) bij een Bosch garagist, daar kon ik direct terecht voor twee tientjes.
Dit kwam er uit:
Diesel EDC 16C31 | 2.4, 132kw, D5244T13: Foutgeheugen, 3 fouten:
Fout 1: 7700 Motorsturing Gebrekkige communicatie
Fout 2: 18A0 Regeling wervelklep Offsetfout
Fout 3: 135F Luchtmassameter Signaal foutief
Nu heb ik hier geen kaas van gegeten, maar weet ik wel wat een LMM is en waar die zit, et cetera. Waar ik me over verbaas is dat er drie fouten tegelijkertijd zichtbaar zijn (daar schrik ik dan wel van). Mijn vragen:
- Iemand meer informatie voor mij? Is dit zelf goed te vervangen (kan eenvoudig sleutelen, doe onderhoud aan mijn motor zelf)
- Is er iemand in regio Zuid die kan uitlezen of kan helpen?
Na een rondje bellen met de Volvo-dealers in Limburg kwam ik tot de conclusie dat deze zich niet bijzonder behulpzaam opstelden; ze hadden 'geen' tijd om de auto uit te lezen. Er werd letterlijk gezegd; "dat kan in februari pas weer". Nu begrijp ik dat ik een voor hun vreemde auto heb, maar dit ging me ook weer wat ver. Afspraak gemaakt (om de hoek) bij een Bosch garagist, daar kon ik direct terecht voor twee tientjes.
Dit kwam er uit:
Diesel EDC 16C31 | 2.4, 132kw, D5244T13: Foutgeheugen, 3 fouten:
Fout 1: 7700 Motorsturing Gebrekkige communicatie
Fout 2: 18A0 Regeling wervelklep Offsetfout
Fout 3: 135F Luchtmassameter Signaal foutief
Nu heb ik hier geen kaas van gegeten, maar weet ik wel wat een LMM is en waar die zit, et cetera. Waar ik me over verbaas is dat er drie fouten tegelijkertijd zichtbaar zijn (daar schrik ik dan wel van). Mijn vragen:
- Iemand meer informatie voor mij? Is dit zelf goed te vervangen (kan eenvoudig sleutelen, doe onderhoud aan mijn motor zelf)
- Is er iemand in regio Zuid die kan uitlezen of kan helpen?