Dag allemaal,
Ik heb een giga probleem met mijn S60 2.4 automaat uit 2001 en weet mij even geen raad.
Afgelopen vrijdag reed ik van mijn werk naar huis (10km) en plots kreeg ik de melding: geen oliedruk, motor afzetten z.s.m. (iets in die trant) Dat was even schrikken natuurlijk, ik heb heel erg rustig gereden en een parkeerplaats opgezocht (ongeveer 1 km doorgereden) Ik heb de motor af gezet en +/- 5 minuten gewacht. Toen heb ik de auto weer gestart en de melding was verdwenen. Vervolgens ben ik rustig naar huis gereden (4km) en bij thuiskomst begon het lampje weer te branden.
Daarna nog een ritje naar de garage om het probleem op te laten lossen. Deze grappenmakers hebben de olie/filter vervangen en een sludge-oplosser toegevoegd. Vervolgens zijn ze een testrit gaan maken (volgens mij dus zonder eerst de oliedruk daadwerkelijk te meten!!!!) op de snelweg en toen ze bijna terug waren bij de garage begon het lampje weer te branden. Nu zeggen ze dat er duidelijk motorschade hoorbaar is.
Ook lekt de auto verschrikkelijk veel olie bij de distributieriem/kap terwijl ik nog nooit lekkage heb gehad. Morgen gaat hij de lekkage oplossen maar de motorschade blijft natuurlijk omdat waarschijnlijk de big-end lagers schade hebben of de lagerschalen van de krukas zelf. Ik kan wel janken!
Kortom; ik ben benieuwd of het zich loont om in mijn geliefde Volvo een "nieuw" motorblok te lepelen. Is er hier iemand die een goed adres weet in de buurt van Enschede waar ik deze klus voor een schappelijke prijs zou kunnen laten uitvoeren? En is er iemand die nog een goed motorblok te koop weet.
Ik hoop op reacties van de echte Volvo liefhebbers die me goede raad kunnen geven want ik weet het ff niet meer :noidea:
Gr. Bjorn
Ik heb een giga probleem met mijn S60 2.4 automaat uit 2001 en weet mij even geen raad.
Afgelopen vrijdag reed ik van mijn werk naar huis (10km) en plots kreeg ik de melding: geen oliedruk, motor afzetten z.s.m. (iets in die trant) Dat was even schrikken natuurlijk, ik heb heel erg rustig gereden en een parkeerplaats opgezocht (ongeveer 1 km doorgereden) Ik heb de motor af gezet en +/- 5 minuten gewacht. Toen heb ik de auto weer gestart en de melding was verdwenen. Vervolgens ben ik rustig naar huis gereden (4km) en bij thuiskomst begon het lampje weer te branden.
Daarna nog een ritje naar de garage om het probleem op te laten lossen. Deze grappenmakers hebben de olie/filter vervangen en een sludge-oplosser toegevoegd. Vervolgens zijn ze een testrit gaan maken (volgens mij dus zonder eerst de oliedruk daadwerkelijk te meten!!!!) op de snelweg en toen ze bijna terug waren bij de garage begon het lampje weer te branden. Nu zeggen ze dat er duidelijk motorschade hoorbaar is.
Ook lekt de auto verschrikkelijk veel olie bij de distributieriem/kap terwijl ik nog nooit lekkage heb gehad. Morgen gaat hij de lekkage oplossen maar de motorschade blijft natuurlijk omdat waarschijnlijk de big-end lagers schade hebben of de lagerschalen van de krukas zelf. Ik kan wel janken!
Kortom; ik ben benieuwd of het zich loont om in mijn geliefde Volvo een "nieuw" motorblok te lepelen. Is er hier iemand die een goed adres weet in de buurt van Enschede waar ik deze klus voor een schappelijke prijs zou kunnen laten uitvoeren? En is er iemand die nog een goed motorblok te koop weet.
Ik hoop op reacties van de echte Volvo liefhebbers die me goede raad kunnen geven want ik weet het ff niet meer :noidea:
Gr. Bjorn