Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 
 
 
 
 
Wouter_V70_Classic
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 · 
Posted: 19.12.2018 - 12:56  ·  #31
Het probleem zit inderdaad in de ringen en niet in de sensor.
Linksvoor is roestig en rechtsvoor is gebroken.

Gelijk maar twee nieuwe ringen besteld:
ABS ring 30735955

Nu komt mijn vraag:
Wie heeft er ervaring met het vervangen van deze ring, heeft een garage (verwarmd ;-)) en zin om mij daarbij te helpen?

Groetjes Wouter
Wouter_V70_Classic
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 · 
Posted: 03.02.2019 - 17:33  ·  #32
Zo, het heeft even geduurd, maar gisteren heb ik de ABS ringen vervangen.
De TCS storing en het onrustige gedrag van de Cruise control zijn verdwenen.

Helaas voor de ander storing, deze heeft zich vandaag weer gemeld. ;-\

Wie o wie kan er helpen of iets met mij uitwisselen?

Groetjes Wouter
Wouter_V70_Classic
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 · 
Posted: 04.03.2019 - 10:24  ·  #33
Ik heb iets gebouwd en er tussen gezet en het lijkt goed te werken ;-)

ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 · 
Posted: 04.03.2019 - 10:48  ·  #34
Wat is het en waar heb je het tussen gezet? Welke melding blijft nu weg?
Wouter_V70_Classic
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 19
Geregistreerd: 08 / 2018
Subject:

Re: Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 · 
Posted: 04.03.2019 - 11:54  ·  #35
Het is een Lamda sensor (afgestemd op deze specifieke auto) filter, welke je tussen de sensor plaatst.
Dit zorgt voor een iets langzamer "mooier" verloop van het signaal, met behoud van werking mocht er iets niet kloppen.

Andere elektrische filters en bougie defoulers grijpen meer in op het signaal, met mogelijk meer controle verlies op de katalysator werking.

Theorie Praktijk link
ravado
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1062
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 · 
Posted: 04.03.2019 - 12:34  ·  #36
Oké dank je. Interessant
Bifuelrijder
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Doesburg
Leeftijd: 58
Berichten: 51
Geregistreerd: 12 / 2018
Subject:

Re: Motorstoring ECM-4201 Volvo V70 Classic, bouwjaar 2000, 2.4 (140pk geen gas/lpg)

 · 
Posted: 04.03.2019 - 16:30  ·  #37
Ik heb deze melding ook even gehad. Samen met de Manifold Absolute Pressure MAP sensor fout. Bij mij was het deze sensor die ook voor kat efficiency melding zorgde.
Misschien heb je er wat aan.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0