Sinds twee maanden in het bezit van een Volvo V70 2.0 benzine Momentum uit 2008. Nu ongeveer 100.000 km op de klok. Natuurlijk enorm tevreden met de auto, comfortabel, luxe, en ruimte!
Na een maand verscheen er een motorstoring, maar verder niet merkbaar aan het rijden dat er iets mis zou zijn. ANWB heeft langs de kant van de weg uitgelezen en concludeerde dat de EGR de boosdoener was. Reinigen zou de oplossing kunnen zijn.
Direct bij de Volvo dealer uitgelezen en diagnose was dat de managementcomputer ‘overgelopen’ was door een grote hoeveelheid meldingen, en dat dan de minste geringste melding een motorstoring veroorzaakt. Het probleem zou wegblijven na reset en update…
Direct dezelfde week opnieuw een motorstoring. Deze keer aanwijsbaar de enige storing, de EGR-klep is defect. Volgens Volvo komt dit nooit voor bij dit type V70... Heb ik weer… Maar goed € 370,00 en 2x € 27,00 diagnose verder en problemen opgelost.
Niet dus… Na drie weken (vorige week dus) opnieuw een storing. Bij uitlezen kwamen diverse meldingen naar voren; parkeerrem, DSTC, EGR regeleenheid. Volgens dealer is deze keer de regeleenheid die de EGR aanstuurt kapot? Wat bij mij direct vraagtekens oproept of de vorige keer de EGR dan stuk was. Dat staat los van elkaar aldus Volvo.
Met dat verhaal neem ik geen genoegen, dus vandaag gaat de auto wederom naar de dealer voor een grondige diagnose. Gisterenmiddag namelijk melding op het dashboard “DSTC Service vereist”….
Ik hoop dat er een oplossing is voor dit verhaal, want zo voel je je toch een stuk minder prettig met de auto.
Na een maand verscheen er een motorstoring, maar verder niet merkbaar aan het rijden dat er iets mis zou zijn. ANWB heeft langs de kant van de weg uitgelezen en concludeerde dat de EGR de boosdoener was. Reinigen zou de oplossing kunnen zijn.
Direct bij de Volvo dealer uitgelezen en diagnose was dat de managementcomputer ‘overgelopen’ was door een grote hoeveelheid meldingen, en dat dan de minste geringste melding een motorstoring veroorzaakt. Het probleem zou wegblijven na reset en update…
Direct dezelfde week opnieuw een motorstoring. Deze keer aanwijsbaar de enige storing, de EGR-klep is defect. Volgens Volvo komt dit nooit voor bij dit type V70... Heb ik weer… Maar goed € 370,00 en 2x € 27,00 diagnose verder en problemen opgelost.
Niet dus… Na drie weken (vorige week dus) opnieuw een storing. Bij uitlezen kwamen diverse meldingen naar voren; parkeerrem, DSTC, EGR regeleenheid. Volgens dealer is deze keer de regeleenheid die de EGR aanstuurt kapot? Wat bij mij direct vraagtekens oproept of de vorige keer de EGR dan stuk was. Dat staat los van elkaar aldus Volvo.
Met dat verhaal neem ik geen genoegen, dus vandaag gaat de auto wederom naar de dealer voor een grondige diagnose. Gisterenmiddag namelijk melding op het dashboard “DSTC Service vereist”….
Ik hoop dat er een oplossing is voor dit verhaal, want zo voel je je toch een stuk minder prettig met de auto.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).