Motorswap 2.5 10v met 2.5t

Volvo v70 classic

 
 
 
 
 
BoerBert
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Motorswap 2.5 10v met 2.5t

 · 
Posted: 20.01.2022 - 17:27  ·  #1
Luitjes,

Ik ben al enkele jaren in bezit van een volvo v70 classic 2.5 10v uit 1998 op Vialle LPI, er staat nu 460k op de teller. Alle ophangingsdelen/rubbers/assen/pompen/radiateur/koppeling/lagers zijn nog compleet origineel. Dit alles is natuurlijk al een aardig end heen.

Nu kan ik betaalbaar aan een c70 komen uit 1998, wel met flinke schade aan de zijkanten en achterkant. Dit alles heeft net 200k gelopen en beschikt over een net 2.5t blok en een fris onderstel

Is er iemand die ervaring heeft met het wisselen van een 2.5t in een 2.5 10v? Het idee is om het hele subframe te laten zakken en de complete aandrijflijn/pompen/draadboom/bak /assen over te schroeven onder mijn v70. Ook de LPI installatie zal iets aangepast moeten worden. Het doel is om een betrouwbare en snellere volvo over te houden ;)

Elke vorm van ervaring is welkom!
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Motorswap 2.5 10v met 2.5t

 · 
Posted: 20.01.2022 - 18:31  ·  #2
Een t5 swap kan ik nog wel begrijpen, een 2.5t zou ik links laten liggen, zeker die van 1998 zijn bijzonder onbetrouwbaar en berucht (cilinderbus scheuren).
Tenzij je de cilinderkop zal ligten en de boel shimmt, dat is een ingreep die de wagen wel duurzaam en betrouwbaar maakt. Gezien de boel al uit de wagen gaat, een kleine moeite om even mee te pakken.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Achterhoek
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Berichten: 3888
Geregistreerd: 10 / 2013
Subject:

Re: Motorswap 2.5 10v met 2.5t

 · 
Posted: 20.01.2022 - 18:43  ·  #3
Quote door V70R^2

Een t5 swap kan ik nog wel begrijpen, een 2.5t zou ik links laten liggen, zeker die van 1998 zijn bijzonder onbetrouwbaar en berucht (cilinderbus scheuren).
Tenzij je de cilinderkop zal ligten en de boel shimmt, dat is een ingreep die de wagen wel duurzaam en betrouwbaar maakt. Gezien de boel al uit de wagen gaat, een kleine moeite om even mee te pakken.

Maar als je zoiets al doet, dan zou ik idd meteen voor een T5 gaan.
BoerBert
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 3
Geregistreerd: 01 / 2022
Subject:

Re: Motorswap 2.5 10v met 2.5t

 · 
Posted: 22.01.2022 - 13:12  ·  #4
Quote door V70R^2

Een t5 swap kan ik nog wel begrijpen, een 2.5t zou ik links laten liggen, zeker die van 1998 zijn bijzonder onbetrouwbaar en berucht (cilinderbus scheuren).
Tenzij je de cilinderkop zal ligten en de boel shimmt, dat is een ingreep die de wagen wel duurzaam en betrouwbaar maakt. Gezien de boel al uit de wagen gaat, een kleine moeite om even mee te pakken.


Bedankt voor het advies, echter gaat mij dit ook om alle omliggende onderdelen die versleten zijn dus een los T5 blok kopen heeft weinig nut en een andere auto vindt ik niet in deze prijs/kwalteit verhouding. Ik zal me inlezen in het shimmen. Kunnen jullie me verder nog wat vertellen over het overzetten van de complete draadboom/ECU en of het LPI systeem omgebouwd moet worden (qua injectoren en sensoren)
 
Selected quotes for multi-quoting:   0