Hallo,
Wij zijn net terug van een vakantie uit zuid Frankrijk.
Wat me opviel dat de motor temperatuur opliep tot tegen het rode blokje.
Wat gewicht betreft, hebben we een caravan van 1200 kg erachter hangen, met z,n zessen in de auto met dakkoffer.
Wat heb ik gedaan heb is de airco uitgeschakeld en de kachel op heet gedraaid, waarnaar de meter langzaam terug liep.
Dit gebeurde meerdere keren op lange hellingen met een buiten temperatuur van 28 graden.
Volgens mij zou dit niet moeten.
Nu is het geval dat we op de camping naast een garage mederwerker van een Volvo dealer stonden.
Die vertelde dat de waarde die aangegeven word wel een graad of tien afwijkt.
Maar dat het meestal voorkomt bij een automaat en bijna nooit bij een schakelbak.
Hij had er nog maar 2 x van gehoord dat het bij een handgeschakelde voorkwam.
En zolang de airco het nog deed gewoon blijven rijden, als het echt te gek word schakeld de airco vanzelf uit.
Hij vertelde dat er van Volvo zweden een software update is, en als die geinstalleerd is het over is.
Bij de klanten waar dit gedaan is zijn ze geen van allen meer terug geweest, met dit probleem.
Zijn er nog mede forummers die dit herkennen, of er wat van kunnen zeggen.
Alvast bedankt.
Gr DJ
Wij zijn net terug van een vakantie uit zuid Frankrijk.
Wat me opviel dat de motor temperatuur opliep tot tegen het rode blokje.
Wat gewicht betreft, hebben we een caravan van 1200 kg erachter hangen, met z,n zessen in de auto met dakkoffer.
Wat heb ik gedaan heb is de airco uitgeschakeld en de kachel op heet gedraaid, waarnaar de meter langzaam terug liep.
Dit gebeurde meerdere keren op lange hellingen met een buiten temperatuur van 28 graden.
Volgens mij zou dit niet moeten.
Nu is het geval dat we op de camping naast een garage mederwerker van een Volvo dealer stonden.
Die vertelde dat de waarde die aangegeven word wel een graad of tien afwijkt.
Maar dat het meestal voorkomt bij een automaat en bijna nooit bij een schakelbak.
Hij had er nog maar 2 x van gehoord dat het bij een handgeschakelde voorkwam.
En zolang de airco het nog deed gewoon blijven rijden, als het echt te gek word schakeld de airco vanzelf uit.
Hij vertelde dat er van Volvo zweden een software update is, en als die geinstalleerd is het over is.
Bij de klanten waar dit gedaan is zijn ze geen van allen meer terug geweest, met dit probleem.
Zijn er nog mede forummers die dit herkennen, of er wat van kunnen zeggen.
Alvast bedankt.
Gr DJ