Dag Allemaal,
Ik heb een Volvo V70 170pk uit 2002 met sinds een half jaar een ingebouwde gasinstallatie van Vialle.
Nu heb ik het volgende probleem..
De motortemperatuur wordt te hoog, en het is niet echt te herleiden waar het vandaan komt.
Temperatuur sensor en thermostaat zijn vervangen in mei na een melding in Vida (heb ik zelf niet gezien)
Hierna werd in juni de temperatuur voor het eerst te hoog. Na wat zoeken bleek de fan niet altijd aan te slaan. Deze is daarom vervangen door een tweedehands in juli 2018. Hierna werd de temperatuur weer te hoog.
Toen is de waterpomp gecheckt omdat de onderste slang niet warm werd. Bleek allemaal goed te zijn, waterpomp werkt en is nog niet versleten. Hierna heeft hij een tijd stationair aan de computer gehangen en bleek alles goed te werken. Fan sloeg netjes aan en de temperatuur bleef mooi gelijk. verder is het koelvloeistof niveau goed.
Er staan nu verder geen meldingen of storingen in het motormanagement.
Vandaag weer hetzelfde probleem... Klein stukje gereden en kreeg de melding: motortemperatuur te hoog! Gestopt en met een draaiende motor de verwarming aan gezet. Temperatuur zakte meteen. Toch even de motor uitgezet en daarna weer gestart, melding was gelijk weg. Aangezien ik er bijna was, ben ik maar doorgereden na het parkeren even de motorkap open. Koelfan draaide niet en de onderste koelslang was niet warm. Na 5 minuten moest ik weer weg. Een minuut of vijf gereden daarna weer geparkeerd en nu was de onderste slang wel goed warm (te warm om lang vast te houden)
Het lijkt dus zo'n probleem wat spontaan op komt, maar alleen voor bij langzaam stadsverkeer.
Bij lange ritten heb ik het nog niet zien gebeuren en de buiten temperatuur heeft ook invloed.
ik neig zelf naar toch een kapotte thermostaat... al lijkt me dat vreemd aangezien die vervangen is in mei 2018.
Hopelijk heeft iemand een idee!
Alvast dank!
Ik heb een Volvo V70 170pk uit 2002 met sinds een half jaar een ingebouwde gasinstallatie van Vialle.
Nu heb ik het volgende probleem..
De motortemperatuur wordt te hoog, en het is niet echt te herleiden waar het vandaan komt.
Temperatuur sensor en thermostaat zijn vervangen in mei na een melding in Vida (heb ik zelf niet gezien)
Hierna werd in juni de temperatuur voor het eerst te hoog. Na wat zoeken bleek de fan niet altijd aan te slaan. Deze is daarom vervangen door een tweedehands in juli 2018. Hierna werd de temperatuur weer te hoog.
Toen is de waterpomp gecheckt omdat de onderste slang niet warm werd. Bleek allemaal goed te zijn, waterpomp werkt en is nog niet versleten. Hierna heeft hij een tijd stationair aan de computer gehangen en bleek alles goed te werken. Fan sloeg netjes aan en de temperatuur bleef mooi gelijk. verder is het koelvloeistof niveau goed.
Er staan nu verder geen meldingen of storingen in het motormanagement.
Vandaag weer hetzelfde probleem... Klein stukje gereden en kreeg de melding: motortemperatuur te hoog! Gestopt en met een draaiende motor de verwarming aan gezet. Temperatuur zakte meteen. Toch even de motor uitgezet en daarna weer gestart, melding was gelijk weg. Aangezien ik er bijna was, ben ik maar doorgereden na het parkeren even de motorkap open. Koelfan draaide niet en de onderste koelslang was niet warm. Na 5 minuten moest ik weer weg. Een minuut of vijf gereden daarna weer geparkeerd en nu was de onderste slang wel goed warm (te warm om lang vast te houden)
Het lijkt dus zo'n probleem wat spontaan op komt, maar alleen voor bij langzaam stadsverkeer.
Bij lange ritten heb ik het nog niet zien gebeuren en de buiten temperatuur heeft ook invloed.
ik neig zelf naar toch een kapotte thermostaat... al lijkt me dat vreemd aangezien die vervangen is in mei 2018.
Hopelijk heeft iemand een idee!
Alvast dank!