MP3/USB/SD & Bluetooth "carkit" Volvo V70 2003

nefelim

Subject:

Re: MP3/USB/SD & Bluetooth "carkit" Volvo V70 2003

· 
Posted: 08.12.2013 - 10:21  ·  #16
Gister de GROM USB2-PLUS met Bluetooth module en USB-verlengkabel (voor de midden-armsteun) aangesloten. Heb gelijk ook een actieve Brodit houder voor mijn telefoon aangesloten. Works like a charm! (Behalve het skippen van een nummer op mijn phone (Spotify) via mijn stuurwiel bediening, bij USB werkt het wel). Aansluiten was een fluitje van een cent.
Kr@mmetje
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 08.12.2013 - 10:26  ·  #17
Dit staat ook nog op mijn wensenlijstje... Ik heb onlangs een tweede SIM in de originele carkit gestopt. De carkit zelf werkt echt perfect maar het is toch erg omslachtig elke keer m'n telefoon uit te moeten zetten of op vliegtuig-modus. Binnenkort maar eens een afspraak maken bij VolvoTech...
nefelim

Subject:

· 
Posted: 08.12.2013 - 11:53  ·  #18
Bij mij ging het er vooral om dat ik mijn muziek eenvoudig af kon spelen en het bellen was een bonus. Als het puur om het bellen ging dan had ik misschien ook wel een 2e SIM-kaartje voor de telefoon geregeld.
willemf58
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 08.12.2013 - 12:09  ·  #19
Ok is een goed plan...eerst bekijken wat ik moet bestellen
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 08.12.2013 - 16:46  ·  #20
Quote door Kr@mmetje

Dit staat ook nog op mijn wensenlijstje... Ik heb onlangs een tweede SIM in de originele carkit gestopt. De carkit zelf werkt echt perfect maar het is toch erg omslachtig elke keer m'n telefoon uit te moeten zetten of op vliegtuig-modus. Binnenkort maar eens een afspraak maken bij VolvoTech...

Van welke aanbieder heb je die SIM? Ik heb al een aantal SIMS's versleten die zouden moeten werken in mijn my2002.
Bootsman
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 08.12.2013 - 17:55  ·  #21
Ik werk zelf met een duocard van Vodafone. Werkt bij mij perfect. Een simkaart in de auto en de tweede in mijn losse GSM. Wel is het zo dat het laatst gebruikte toestel aangemeld blijft. Dus als je in de auto stapt; losse GSM uitzetten voor het starten en bij het uitstappen weer aanzetten. O-)

Groet, Hans.
jjeronimus
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 08.12.2013 - 20:35  ·  #22
Quote door Bootsman

Ik werk zelf met een duocard van Vodafone. Werkt bij mij perfect. Een simkaart in de auto en de tweede in mijn losse GSM. Wel is het zo dat het laatst gebruikte toestel aangemeld blijft. Dus als je in de auto stapt; losse GSM uitzetten voor het starten en bij het uitstappen weer aanzetten. O-)

Groet, Hans.

Een beetje afhankelijk van wat voor telefoon maar als je een actieve (Brodit) houder hebt en een android toestel kun je waarschijnlijk je telefoon zo instellen dat hij op vliegtuigmodus gaat als je hem aansluit, en weer terug naar normaal bij het eruit halen. Tenminste mijn Sony's (Xperia S en Z1) wel!

PS
Ik heb een duocard van KPN, die werkt in een S60 MY '02 en een V70 MY '06
Bootsman
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 08.12.2013 - 20:45  ·  #23
JJeronimus,

Dat zal allemaal wel maar ik heb een gewoon ouderwets en simpelflex Nokia telefoontje waar ik mee kan bellen en gebeld kan worden. O-) Zit gewoon in mijn zak en dan hoef ik ook geen lelijke houders in mijn auto te schroeven! :D

Maar bedankt voor de tip, Hans.
nefelim

Subject:

· 
Posted: 10.12.2013 - 21:06  ·  #24
Brodit houders hoef je niet in je auto te schroeven, die kun je zonder sporen weer verwijderen.
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 10.12.2013 - 21:20  ·  #25
Quote door Bootsman

Groet, Hans.

Ook ik heb (voor mijn werk) een duo sim van Vodafone.
De sim zit in de vaste telefoon in mijn V70, de ander in mijn gsm (iPhone).

zodra ik de auto op contact zet, is de autotelefoon mijn "hoofd toestel". Ik ontvang dan gesprekken en sms via mijn autotelefoon.

zodra de auto van contact af is, wordt mijn gsm weer vanzelf mijn hoofdtoestel.

Dit wisselen gaat vanzelf. Hoef ik niets voor te doen.

En voor het geval ik met de gsm aan het bellen ben, en dan pas de auto op contact zet, doe ik voor de zekerheid na het gesprek even bellen met mijn voicemail (nummer bij Vodafone: 1233) vanuit de autotelefoon. Dan is de autotelefoon weer hoofdtoestel.

Het gaat er dus om welk toestel het laatst actief is gebruikt.

Sinds ik mijn huidige V70 heb, gaat dit al naadloos goed zonder enig probleem. Ik ben altijd bereikbaar op het "goede toestel"..
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 10.12.2013 - 21:47  ·  #26
Volgens mij is de laatste SIM die contact heeft gehad met het "bel"-netwerk, actief. Bij instappen dus bij mij geen probleem, de auto meldt zich dan aan, is daarmee de laatste die contact heeft gehad en dus actief. (Daarna niet SMS'en met je mobieltje, want dan is die weer actief).

Bij uitstappen wel onbetrouwbaar, hij schakelt bij mij niet (altijd) terug op mobiel. Is ook logisch, want het lijkt alsof er geen actieve SIM meer is. Omdat ik toch altijd even moet lopen, bel ik even voicemail. Voor mij een kleinigheid. Flight-mode zou ook kunnen, meeste smartphones hebben tegenwoordig "shortcuts" daarvoor en vereisen niet meer dan 2 klikken.

Ik zou alleen een ander systeem overwegen als het echt naadloos kan (helemaal weggewerkt en liefst ook meldingen op de DIM)

Provider: KPN
Roffeltje
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 10.12.2013 - 21:52  ·  #27
Quote door waal70

Volgens mij is de laatste SIM die contact heeft gehad met het "bel"-netwerk, actief. Bij instappen dus bij mij geen probleem, de auto meldt zich dan aan, is daarmee de laatste die contact heeft gehad en dus actief. (Daarna niet SMS'en met je mobieltje, want dan is die weer actief).

Bij uitstappen wel onbetrouwbaar, hij schakelt bij mij niet (altijd) terug op mobiel. Is ook logisch, want het lijkt alsof er geen actieve SIM meer is. Omdat ik toch altijd even moet lopen, bel ik even voicemail. Voor mij een kleinigheid. Flight-mode zou ook kunnen, meeste smartphones hebben tegenwoordig "shortcuts" daarvoor en vereisen niet meer dan 2 klikken.

Ik zou alleen een ander systeem overwegen als het echt naadloos kan (helemaal weggewerkt en liefst ook meldingen op de DIM)

Provider: KPN

welke meldingen bedoel je?
autotelefoon werkt toch via display op de dim? Of zijn er verschillende systemen?
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 10.12.2013 - 21:59  ·  #28
Quote door Roffeltje

welke meldingen bedoel je?
autotelefoon werkt toch via display op de dim? Of zijn er verschillende systemen?

GROM/Parrot werken bij mijn weten niet via DIM. Ik ben inmiddels verknocht aan Volvo-origineel, die inderdaad via DIM werkt.
Er is dacht ik ook een Volvo-variant met bluetooth, die ook niet via DIM werkt. Dan heb je dit kastje ergens rondom je tellers zitten:

kevinwalter

Subject:

· 
Posted: 10.12.2013 - 23:23  ·  #29
...
nefelim

Subject:

· 
Posted: 22.12.2013 - 11:19  ·  #30
Beetje surfen op het internet kom ik een CFE tegen. Iemand ervaring met een CFE op zo'n oude V70 als ik heb? Zijn er dan nog een beetje functies die toegevoegd kunnen worden?

Selected quotes for multi-quoting:   0