In Zuid Frankrijk zag ik bij het motel dat mijn linker naaf dop weg was. Nondeju, gestolen, zo'n dop gaat er niet zo maar vanaf.
Terug in Nederland nieuwe dop gehaald en geplaatst.
Zit nu in zuid Spanje en het viel mij op dat ik bij gas geven en gas loslaten iedere keer klak klak hoorde.
Dat geluid deed mij denken aan een versleten aandrijfas. Dat leek mij sterk.
Zoeken en zoeken. Nee. kan niet.
Schoot mij ineens weer die wiel naaf dop te binnen.
Ik haal de naaf dop eraf en zie dat de borgbout van de aandrijfas weg was.
Daarom was de naaf dop natuurlijk weg, deze was eruit gedrukt door de bout!
Kort geleden heb ik een nieuw vliegwiel en koppelingsset in laten bouwen.
De monteur blijkt de bouten zeer, zeer schraal met loctite te hebben ingesmeerd. Een minuscuul druppeltje. Gevolg was dat de bout los is gelopen.
Ik heb dus zonder borgbout meer dan 5000 km gereden.
Ben benieuwd of dit nog gevolgen zal hebben?
Iemand een idee?
Terug in Nederland nieuwe dop gehaald en geplaatst.
Zit nu in zuid Spanje en het viel mij op dat ik bij gas geven en gas loslaten iedere keer klak klak hoorde.
Dat geluid deed mij denken aan een versleten aandrijfas. Dat leek mij sterk.
Zoeken en zoeken. Nee. kan niet.
Schoot mij ineens weer die wiel naaf dop te binnen.
Ik haal de naaf dop eraf en zie dat de borgbout van de aandrijfas weg was.
Daarom was de naaf dop natuurlijk weg, deze was eruit gedrukt door de bout!
Kort geleden heb ik een nieuw vliegwiel en koppelingsset in laten bouwen.
De monteur blijkt de bouten zeer, zeer schraal met loctite te hebben ingesmeerd. Een minuscuul druppeltje. Gevolg was dat de bout los is gelopen.
Ik heb dus zonder borgbout meer dan 5000 km gereden.
Ben benieuwd of dit nog gevolgen zal hebben?
Iemand een idee?