Naar Uden geweest

v70 stuur inspectie

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: Naar Uden geweest

· 
Posted: 17.01.2015 - 10:05  ·  #16
Die steunen willen inderdaad nog wel eens problemen geven.
En ook een lage kilometerstand is geen garantie dat deze goed is.
Er is maar een manier en dat is nakijken.
iceblue
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 17.01.2015 - 22:53  ·  #17
Zoals belooft... op afspraak naar Uden geweest om 08.30 uur stipt geholpen door Kuba van Volvo service Uden, na een kleine twee uur zaten de linker en rechter aandrijfas eronder, en een nieuwe motor steun aan de onderzijde van mijn v70. Na een proefrit waren de trillingen verdwenen en kon ik met een tevreden gevoel terug naar Tiel waar ik ook de volvo goed heeft kunnen uitlijnen bij Ron van Empel (een hele goede uitlijner met het nieuwste apparatuur hiervoor).

De oude aandrijfassen (speling) en de draagarmen (licht inscheuren rubbers) waren helemaal op, kas versleten. Deze zoektocht duurde een aantal weken waaronder stuurhuis, banden en wielen, vering, subframe, wiellagers dus niet het probleem waren van het trillen bij optrekken, op toeren rijden, afremmen en weer gas geven. Maar ja, wie durft om dit na te lopen en tot een goede conclusie te komen. Menig garage zou er een dikke portemonnee aan overgehouden hebben, ....maar nu maar weer eens genieten van de v70 met standaard 200pk. Over een aantal weken gaat deze ook gechipt worden door Obbe van volvotune Uden, volgens hem ga ik dat leuk vinden om nog meer pk's er uit te krijgen. En ik ga nog een aparte uitlaat (dubbel) door de achterbumper laten maken welke ik zal posten t.z.t. op deze forum.

Groetjes, Raymond (Iceblue) uit Tiel. :thumb:
Hendrikseven
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 50
Subject:

· 
Posted: 18.01.2015 - 00:34  ·  #18
Toppie man dat het nu opgelost is trillingen zijn zo vreselijk vervelend en je kunt er heel lang naar op zoek zijn.
Bover
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 24.01.2015 - 22:25  ·  #19
Tja trillingen, ik heb ze ook en weet ze niet goed te vinden. Ik heb in deze V70 nog nooit echt 100% trillingsvrij gezoefd.
Dennis heeft er ook naar gekeken en enigste wat ik nog niet echt vervangen heb zijn de aandrijfassen.
De meeste trillingen zijn zeker verdwenen bij het vervangen van de motorrubbers en torsiedemper afgelopen maand. :thumb:

Selected quotes for multi-quoting:   0