NAVIGATIE UP TO DATE?

Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

Re: NAVIGATIE UP TO DATE?

· 
Posted: 16.07.2012 - 18:13  ·  #16
Ik dacht, mischien zit hier andere software in dan bij orgineel volvo zodat je er wat meer mee kan!
Greyline
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 75
Homepage: sfa-parkstad.nl
Subject:

· 
Posted: 16.07.2012 - 18:18  ·  #17
Quote door john

Ben net terug uit Frankrijk en heb gewoon mijn flitsvermelding aan laten staan, mocht je aan gehouden worden dan heb je het in je instellingen snel genoeg uitgezet !! O-)

... dan koop maar geen update van de Volvo maps meer, want dan zijn de flitsers in La France voor altijd weg :police:
Brompa
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 83
Subject:

· 
Posted: 16.07.2012 - 20:08  ·  #18
Ach het kan véél makkelijker,
tip voor Frankrijk,
neem een Nüvi 1340 (of iets gelijkwaardigs) mee met flitspaalverklikker, die is zo klein dat ie gewoon in de borst of broekzak past.
Gewoon op (kaart) zetten, dan navigeert ie niet, maar er klinkt wel mooi op tijd een (ping) waarschuwing en er is géén Flick in héél Frankrijk die dat bij controle kan zien,
Dat kost bijna niets en werkt prima 8-)
Arjanmijnster
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 39
Homepage: marinetraffic.com/…
Subject:

· 
Posted: 16.07.2012 - 20:21  ·  #19
Quote door Brompa

Ach het kan véél makkelijker,
tip voor Frankrijk,
neem een Nüvi 1340

Dan heb je dus 2 navi's bij ook niet echt handig!
Zou er niet iets zijn wat nog handiger is daarvoor?
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 16.07.2012 - 20:43  ·  #20
Is er niet zoiets als "Flitsmeister", maar dan voor Frankrijk ?
Telefoon in de borstzak en niemand die maar iets in de gaten heeft.
De optie van Maurits is ook niet verkeerd.
mariusvisser

Subject:

frankrijk

· 
Posted: 29.07.2012 - 21:17  ·  #21
Hallo allemaal

dat gezeik met de franse en (hoe verder dat je naar het zuiden gaat hoe erger het is) andere bromsnorren, heeft mij doen besluiten om niet meer als internationaal chauffeur op dat soort landen te rijden. Ik heb 32 jaar als chauffeur rond gereden hoofdzakelijk van en naar Engeland maar was het spoeg en spoeg zat om overal als lid van een criminele organisatie (lees chauffeur) beschouwd te worden. Als je als toerist ergens komt dan wordt je (ook niet meer) als held binnen gehaald en als je chauffeur ben dan denken ze alleen maar kasssa!!!!!

Ook al gebruik je de navigatie met flitspalen niet, of hij staat helemaal niet aan dan krijg je zonder pardon een fikse boete opgelegd.
Het is VERBODEN om het op je navigatie te hebben geinstalleerd, dus ook als je het uit heb staan, dus wees gewaarschuwd. De heren zijn ook niet dom en weten heus wel hoe een apparaat werk en weten ze het niet of kunnen ze het niet vinden dan mag je met hun mee naar de dealer en als je dat niet wil dan slepen ze je gewoon af en wees niet bang, het gaat hun geen cent kosten want jij betaald het dubbel en dwars want iedereen moet er wat aan verdienen.
Of dacht je dat alleen de internationale chauffeur dat alleen hoef te betalen.

Als ik zaterdag of zondag van de ferry of trein af kwam dan konden de fransoosen en de mannen uit Belgenland gewoon doorrijden en de Hollanders en Duitsers moesten stoppen. KASSA!!!!!!
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 29.07.2012 - 22:17  ·  #22
... tja, en daarom heeft Volvo/Navteq die flitsers van de DVD's van 2012 afgehaald in Frankrijk ....
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.07.2012 - 00:25  ·  #23
Het is crisis in Europa en dat merk je.
Buitenlanders zijn prima melkkoeien voor de schatkist.
Onder de noemer " dat is verboden " kunnen ze je flink uitknijpen.
Ik kan me dan ook goed voorstellen dat je hier spuugzat van wordt, zeker als internationaal chauffeur.
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 30.07.2012 - 11:16  ·  #24
Er is een gratis app voor Frankrijk, die heet "TazSystem" van tech'yn (voor de iPhone). Werkt redelijk, geeft alleen geen lijst, maar waarschuwt 1200m (instelbaar) van te voren en gebruikt daarvoor een mobiele dataverbinding. Let dus op met je roaming-kosten.

Toevallig werd ik in 22 april j.l. op de Franse A1 van de weg gehaald (te hard gereden, terecht overigens). Gelukkig, dankzij allerlei waarschuwingen de iPhone snel uitgezet en in de stoelzak verstopt.
Ze keken geïnteresseerd naar mijn RTI, maar wisten kennelijk dat deze versie geen probleem levert.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.07.2012 - 11:35  ·  #25
Quote door waal70

Er is een gratis app voor Frankrijk, die heet "TazSystem" van tech'yn (voor de iPhone). Werkt redelijk, geeft alleen geen lijst, maar waarschuwt 1200m (instelbaar) van te voren en gebruikt daarvoor een mobiele dataverbinding. Let dus op met je roaming-kosten.
Toevallig werd ik in 22 april j.l. op de Franse A1 van de weg gehaald (te hard gereden, terecht overigens). Gelukkig, dankzij allerlei waarschuwingen de iPhone snel uitgezet en in de stoelzak verstopt.
Ze keken geïnteresseerd naar mijn RTI, maar wisten kennelijk dat deze versie geen probleem levert.

... RTI: In april zaten daar nog gewoon de flitsers vasn La France in hoor. Pas in juni is de versie uitgekomen zonder deze (broodnodige) informatie. Dus wel nog geluk gehad dan ...
... iPhone: Indien je dit soort dingen gaat doen dan kun je beter je eigen WiFi netwerk opzetten met een MiFi en een Europabundel-abo van T-Mobile. Daarmee kun je onbperkt roamen voor 15,- euro per maand (max. 500 MB en dan gewoon doorgaan op lagere snelheid, maar daar merk je in het buitenland nooit iets van omdat ze dit niet realtime kunnen bijhouden, ik kijk er zelfs TV mee op de camping).
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 30.07.2012 - 11:51  ·  #26
je eigen WiFi netwerk opzetten met een MiFi en een Europabundel-abo van T-Mobile. Daarmee kun je onbperkt roamen voor 15,- euro per maand

Kijk, dat zijn de betere tips, thanks!

RTI: In april zaten daar nog gewoon de flitsers vasn La France in hoor. Pas in juni is de versie uitgekomen zonder deze (broodnodige) informatie. Dus wel nog geluk gehad dan ...

Ik heb nog nooit flitsers in de RTI gezien. Ik heb een versie uit 2009, misschien dus nog eentje vóór de flitsers. Dat hebben ze idd nooit kunnen beoordelen van afstand, dus best geluk gehad, dan.
Greyline
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 30.07.2012 - 12:47  ·  #27
Quote door waal70

Ik heb nog nooit flitsers in de RTI gezien. Ik heb een versie uit 2009, misschien dus nog eentje vóór de flitsers. Dat hebben ze idd nooit kunnen beoordelen van afstand, dus best geluk gehad, dan.

... de 1e versie van mij was van 2010. Zou er zoveel verschil zijn geweest dan?
Ik moet wel zeggen dat het erg cryptisch staat omschreven in het menu-instellingen van de RTI. Daar staat iets van (de auto is nu op de weg, dus controleren kan ik het even niet) "bijzonderen meldingen/informatie aan/uit". Dus misschien gewoon over het hoofd gezien?
... en indien je dit aanzet dan maakt hij ruim voor iedere controle plek al vast een klik/klak fotootje in de auto. De 1e keer schrik je je rot en denk je dat je echt geflitst bent :police:
Er komt dan ook een flitspaal in beeld en daarin staat de max.snelheid van die paal :D
Hans Roolant
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 81
Subject:

· 
Posted: 16.03.2013 - 10:38  ·  #28
Op mijn navigatie, S60, Edition van 2002, updatecd 2009, wordt geen eigen c.q. toegestane snelheid aangegeven, is hier een oplossing voor?
Overigens er wordt steeds gescholden over Frankrijk, maar er zijn meer landen, o.a. Zwitserland en duitsland waar dit ook niet toegestaan is.
Arthur30
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 03.04.2013 - 07:54  ·  #29
Quote door Hans Roolant

Op mijn navigatie, S60, Edition van 2002, updatecd 2009, wordt geen eigen c.q. toegestane snelheid aangegeven, is hier een oplossing voor?
Overigens er wordt steeds gescholden over Frankrijk, maar er zijn meer landen, o.a. Zwitserland en duitsland waar dit ook niet toegestaan is.

Klopt, in Duitsland en Zwitserland zijn ze hier ook heel alert op.
Ik ben ook benieuwd of er mogelijkheden zijn voor het aangeven van de toegestane snelheid en/of eigen (huidige) snelheid op het RTI systeem (S60 2008 - RTI 2012.1). Kreeg ook de indruk dat ik iets gemist had ten aanzien van flits informatie op dit RTI systeem. Zo las ik dat Arjan Meister zijn flits lokaties niet ging wissen. Klopt het dat op mijn RTI systeem ook flitslokaties kunnen worden weergegeven? Ik dacht dat dit alleen mogelijk was op de nieuwere RTI generatie maar zo niet dan hoor ik het graag.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.04.2013 - 18:30  ·  #30
De originele navigatie, RTI voor een S60/V70N kan geen flitslokaties weergeven.
Als je aan het scherm een andere navigatiecomputer verbind, niet origineel dus, dan kan dit in sommige gevallen wel.
Een doeltreffendere oplossing is een App genaamd flitsmeister.

Selected quotes for multi-quoting:   0