Ook arnhem denkt met deze zinloze symboolpolitiek iets te gaan bereiken......
Over hoeveel autos gaat het, hoeveel procent/promille uitstoot wordt door deze autos gegenereerd, en als die mensen een nieuwere auto kopen (die ook uitstoot heeft), hoeveel levert het dan in totaal op.....
Kansloos.
Zoals in verschillende Duitse steden uit onderzoek is gebleken, is de bijdrage door scheepvaart verantwoordelijk voor 25% van de vervuilende stoffen. Koblenz, Keulen en Düsseldorf liggen net als Arnhem langs de Rijn, waarover al dat transport naar zee v.v. gaat. Of daadwerkelijk er enige verbetering van het milieu ten gevolge van de maatregelen naar het autoverkeer te verwachten zijn, waag ik te betwijfelen.
Overigens vernam ik vandaag dat Toyota ook niet meer investeert in nieuwe dieselmotoren en de verkoop ervan zal beëindigen met ingang van medio 2019. Ook Volvo heeft dat besluit al genomen en zal de verkoop ervan ook sterk beperken.
In Azië (China en Japan) zijn de regels strenger dan hier en worden de fabrikanten gedwongen stappen te ondernemen. Vanuit de EU is dat niet of nauwelijks te verwachten; de autolobby onder leiding van Frau Merkel is daarvoor te sterk, alhoewel ook in Duitsland de rechter heeft bepaald, dat steden op basis van vervuilingsnormen autoverkeer mag afremmen, dan wel verbieden. Dus in Europa wordt het uitgevochten over de koppen van de autobezitters, die moeten aanpassen, in Azië de fabrikanten.
Arnhem ligt tegen het Ruhrgebied aan......
Utrecht ligt ingeklemd tussen vele snelwegen.......
Rotterdam heeft de grootste haven van europa.......
zomaar wat tegenargumenten die ik vandaag toevallig op de radio hoorde.
Het slaat weer nergens op en het gaat maar over een relatief klein percentage wat absoluut geen zoden aan de dijk zet.
JOv70BI
Subject:
Re: New topic forum part voor Diesel nieuws waar mag je nog in?
voor wie daar belangstelling voor heeft ( om de kosten hoef je het niet te laten 3,50 euro ongeveer op de officiële site) kan ik je aanraden om de website "hurktoilet" ( http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=10653) te raadplegen voor ondersteuning in het Nederlands. wel is er een creditcard nodig voor het aanschaffen van het vignet. succes!
voor wie daar belangstelling voor heeft ( om de kosten hoef je het niet te laten 3,50 euro ongeveer op de officiële site) kan ik je aanraden om de website "hurktoilet" ( http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=10653) te raadplegen voor ondersteuning in het Nederlands. wel is er een creditcard nodig voor het aanschaffen van het vignet. succes!
Waar heb je die sticker in Fr voor nodig? Alleen in de (grote) steden?
voor wie daar belangstelling voor heeft ( om de kosten hoef je het niet te laten 3,50 euro ongeveer op de officiële site) kan ik je aanraden om de website "hurktoilet" ( http://www.hurktoilet.nl/weblog/wreageer.php?id=10653) te raadplegen voor ondersteuning in het Nederlands. wel is er een creditcard nodig voor het aanschaffen van het vignet. succes!
Waar heb je die sticker in Fr voor nodig? Alleen in de (grote) steden?
Er zijn van die giga tanker schepen die onder Panamese vlag varen om onder emissierestricties uit te komen - en evenveel uitstoten als bijv. heel NL bij elkaar. Politiek en financiele belangen maken dat telkens de eindgebruiker/consument weer aan het kortste eind trekt, met valse argumentatie.
Weet iemand hoe het in Italie zit met milieuzones en stickers? Op de anbw site is wel genoeg te lezen over het feit dat er milieuzones zijn, maar niet hoe of waar je hiervoor een sticker kunt kopen. (zoals bij frankrijk wel duidelijk is uitgelegd).
JOv70BI
Subject:
Re: New topic forum part voor Diesel nieuws waar mag je nog in?
Ik lees hier: https://www.anwb.nl/vakantie/italie/informatie/milieuzones dat milieuzones meestal een gemeentelijke maar soms een provinciale aangelegenheid zijn.
En zoals altijd in Italie vindt de locale politiek de locale regels heel duidelijk beschreven. Het staat waarschijnlijk perfect beschreven op een groot bord met heel veel kleine lettertjes langs die weg waar je met 80 voorbij vliegt. En daarmee is het duidelijk, toch?
De Duitse dealers zijn er al achter,dan zullen de dealers hier wel snel volgen.
Niemand wil nog een diesel
Donkere wolken pakken zich samen boven de dieselmotor. Fabrikanten en consumenten nemen er afscheid van en ook steden weren dieselauto’s steeds vaker uit hun binnenstad. Heeft diesel z’n langste tijd gehad?
Duitse dealers geven al 50 procent korting op occasions met Euro 5- dieselmotoren
De dieselmotor verliest overal terrein. Vorig jaar daalde het marktaandeel in Europa met bijna 8 procent. In Nederland was 17 procent van de nieuwe verkochte auto’s in 2017 een diesel. In 2015 was dat nog 30 procent.
Ook de restwaarde van diesels lijkt in een vrije val beland. Een derde van de Duitse autodealers geeft al kortingen van 50 procent op occasions met een Euro 5 dieselmotor. Euro 5 is de Europese emissienorm die in 2009 van kracht werd.
Analisten voorspellen het einde van deze brandstof, in combinatie met de heropleving van benzine en de doorbraak van de elektrische auto over een jaar of vijf. Dit tot grote vreugde van milieuorganisaties en verenigingen van longpatiënten.
Want de afkeer van diesel is niet alleen het gevolg van negatieve publiciteit door de sjoemeldiesels en uitlaatgastests met aapjes. De neergang is al eerder ingezet doordat de nieuwe Euro 6-norm diesels relatief duur heeft gemaakt. Maar het gesjoemel van Volkswagen en andere fabrikanten heeft uiteindelijk wel bijgedragen aan de zorgen van het grote publiek over de volksgezondheid. Diesels zijn namelijk verantwoordelijk voor een groot deel van de luchtvervuiling. Exact 15 jaar geleden opende het AD al met de kop ‘Doden door diesel’ en onthulde toen dat jaarlijks 3.000 tot 4.000 Nederlanders vroegtijdig sterven door de uitlaatgassen van dieselmotoren.
Fijnstof
Ook de komst van steeds geavanceerdere filtersystemen bracht daar geen oplossing voor. Moderne diesels stoten weliswaar minder CO2 uit dan benzinemotoren, ze worden nog steeds verdacht van het veroorzaken van longaandoeningen en problemen met hart en bloedvaten. Verantwoordelijk daarvoor zijn de fijne roetdeeltjes (fijnstof), die ontstaan bij de verbranding van dieselolie. Jaarlijks wordt in Nederland zo’n 50 miljoen kilo fijnstof de lucht in geblazen.
Inademing van die deeltjes kan leiden tot ontstekingen van de luchtwegen, astma en bronchitis. Ook kan het stof via de longen het centraal zenuwstelsel aantasten en zelfs longkanker tot gevolg hebben. Bovendien stoten diesels stikstofoxiden (NOx) uit, die in 2012 officieel ‘kankerverwekkend’ zijn genoemd door de
JOv70BI
Subject:
Re: New topic forum part voor Diesel nieuws waar mag je nog in?