Is een wifi-OBD2 scanner om die reden af te raden, of valt dat wel mee?
Feit blijft dat je draadloze connectie beschikbaar hebt gemaakt, en alles is hackbaar.
De connectie wordt toch weer verbroken zodra je de scanner uit de poort trekt? Of laat je dat ding zitten?
De meeste laten die naar mijn weten erin zitten, maar inderdaad eruit halen is de beste oplossing. Alleen dat moet je wel bij elk ritje je dongle terug in je OBDII steken.
Ik gebruik een odb2 device met bluetooth verbinding. Daar moet je wel redelijk dichtbij voor zijn. Wel een veiligheidsprobleem is de android of ios device waarmee je de ob2 uitleest.
Verder moet je obd2 device ook kunnen muteren. Ik weet niet of mijn obd2 dat kan.
Voor mijn navigatie heb ik een windows 10 systeem. O.a. om veiligheids redenen. Helaas weinig bruikbare apps voor obd2 uitlezing op w10 aanwezig. Of je moet echt betalen.
Dus obd2 bij om die reDenen niet permanent aangesloten.
De meeste bluetooth dongels hebben de geweldige pincode 0000
Iedereen in een straal van 40 kan (ook tijdens het rijden) verbinding maken en in de boordcomputer rommelen. Dus motor af laten slaan, achterklep openen, lichten uitzetten.
De meeste laten die naar mijn weten erin zitten, maar inderdaad eruit halen is de beste oplossing. Alleen dat moet je wel bij elk ritje je dongle terug in je OBDII steken.
Het gevaar zit juist in het rijden met draadloze verbinding. Als je auto onklaar gemaakt wordt op de parkeerplaats dan is dat hooguit irritant, maar tijdens het rijden opeens zonder stuur- en rembekrachtiging zitten, daar zit het gevaar in.
Trouwens, zonder sleutel in het contact doet die dongel het niet.