Niet elektrisch inklapbare spiegels wel elektrisch inklapbaar maken

FreddyNL
VolvoV70forum member
Geslacht: n/a
Leeftijd: 36
Subject:

Niet elektrisch inklapbare spiegels wel elektrisch inklapbaar maken

· 
Posted: 24.11.2014 - 22:36  ·  #1
Zoals de titel al zegt, ik zou graag niet elektrisch inklapbare spiegels wél elektrisch inklapbaar maken.

Sinds zaterdag heb ik een CFE in mijn auto en hiermee kan je kiezen om je spiegels in te klappen zodra de auto op slot gaat en weer uit te klappen als hij van slot gaat.
Nu zou ik deze functie graag willen hebben, maar dit kan uiteraard niet met mijn huidige spiegels.

Vanmiddag heb ik al een beetje op de onderdelensites en marktplaats zitten kijken, daar kom ik elektrisch inklapbare spiegels tegen, maar deze zijn van het verkeerde modeljaar.
Ik heb een modeljaar 2007 met de richtingaanwijzer in de spiegelkappen en wat ik bijvoorbeeld tegenkom is van een 2005 of 2006 die dit niet hebben.
Is het mogelijk om deze spiegels te nemen en de "voet" waar de motor voor het inklappen zit los te maken en om te wisselen voor die van mijn huidige spiegels?
En dat ik dus de rest van mijn huidige spiegels blijf gebruiken behalve het onderste deel.

Dit zou eventueel lang wachten op de juiste spiegels overbodig maken :)
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Leeftijd: 31
Subject:

Re: Niet elektrisch inklapbare spiegels wel elektrisch inklapbaar maken

· 
Posted: 04.12.2015 - 09:31  ·  #2
Heb je hier nog wat meegedaan?? ben benieuwd
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 08.12.2015 - 15:17  ·  #3
Ja, dit vraag ik me ook af.

Is al eerder een topic over geweest, overigens, kun je nog wel vinden via de zoekfunctie. Wat Freddy wil kan heel goed, aangezien de motor een vervangbaar onderdeel in de scharnier van de spiegel is, althans, zo ziet het eruit. Wel is de kabelboom naar de spiegel toe iets anders, maar dat kun je wel oplossen.

Ik heb precies hetzelfde gedaan, alleen ik heb nieuwe spiegels (zonder glas, zonder kap, zonder lampjes) besteld via onze forumsponsor parts4swedes. Dat was inclusief knop op de CCM en "raampje" voor het knopje.

Zonder software van Volvo werkt het dan overigens alleen via de CFE (of via VIDA).
Wil je dat het knopje ook werkt, dan heb je dus die software van Volvo nodig, die optie was 14 euro ex BTW, als ik me goed herinner.
maurits
In nagedachtenis
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

· 
Posted: 08.12.2015 - 20:32  ·  #4
Ja, ongeveer, maar die prijs van de software kan variëren. De inklapmotor kun je volgens mij niet seperaat vervangen. Is althans niet los leverbaar. Wel is meestal het huis los leverbaar, dus zonder stelmotor, spiegelglas, kap, en evt instapverlichting en knipperlichtglas.
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 09.12.2015 - 11:38  ·  #5
Top ga hier eens nakijken hoef eigenlijk niet eens op de computer wil eigenlijk hetzelfde als ik met mijn navigatie heb gedaan aan op contact en uit als de sleutel aangaat, dan dus openklappen als de auto start en dicht klappen wanneer de auto uit gaat... Zal eens een keer rondgaan zoeken.. Alvast bedankt
FreddyNL
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 09.12.2015 - 20:47  ·  #6
Ik heb er niets meer mee gedaan.
Plan zit nog altijd in mijn hoofd, maar dit jaar is nogal anders gelopen dan ik had verwacht.

Hoop het komend jaar nog eens op te kunnen pakken, dus alle tips en ideeën zijn welkom :)

Quote door waal70

Ik heb precies hetzelfde gedaan, alleen ik heb nieuwe spiegels (zonder glas, zonder kap, zonder lampjes) besteld via onze forumsponsor parts4swedes. Dat was inclusief knop op de CCM en "raampje" voor het knopje.

Zat er nog verschil in de bedrading van je deur naar de spiegel?
Ook ergens eens gelezen dat de verbinding anders zou zijn en er wat aangepast zou moeten worden
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.12.2015 - 10:44  ·  #7
Quote door FreddyNL

Plan zit nog altijd in mijn hoofd, maar dit jaar is nogal anders gelopen dan ik had verwacht.

Hoop het komend jaar nog eens op te kunnen pakken, dus alle tips en ideeën zijn welkom :)

Quote door waal70

Ook ergens eens gelezen dat de verbinding anders zou zijn en er wat aangepast zou moeten worden

Ik heb wat lijntjes open gezet op ebay, en slopers, als ze een folding side mirror van een volvo s60 2002-2005 tegenkomen zonder knipperlicht en de knop voor op het midden console voor een mooi prijsje dan denken ze aan mij :D .. Als ik de verwarming van de stoelen ga activeren, vraag ik gelijk na hoe het zit met de bekabeling en eventueel software want weet niet of het op het bouwjaar van mijn volvo al een optie was :shame:
Maegrim

Subject:

· 
Posted: 10.12.2015 - 12:11  ·  #8
Mijn 2001 heeft stoelverwarming :lol:
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.12.2015 - 12:14  ·  #9
Quote door Maegrim

Mijn 2001 heeft stoelverwarming :lol:

haha doelde eigenlijk op inkapbare zijspiegels (A) of dat al een optie was
Maegrim

Subject:

· 
Posted: 10.12.2015 - 13:22  ·  #10
Mijn 2001 heeft electrisch inklapbare zijspiegels :lol:
TeunEbb
VolvoV70forum fan
Subject:

· 
Posted: 10.12.2015 - 13:37  ·  #11
Quote door Maegrim

Mijn 2001 heeft electrisch inklapbare zijspiegels :lol:

Oooh kiek an :D dan mot dat hier ook gaan werken. Ik dank u :D
FreddyNL
VolvoV70forum member
Subject:

· 
Posted: 10.12.2015 - 18:50  ·  #12
Quote door TeunEbb

Quote door FreddyNL

Quote door waal70

Ik heb wat lijntjes open gezet op ebay, en slopers, als ze een folding side mirror van een volvo s60 2002-2005 tegenkomen zonder knipperlicht en de knop voor op het midden console voor een mooi prijsje dan denken ze aan mij :D .. Als ik de verwarming van de stoelen ga activeren, vraag ik gelijk na hoe het zit met de bekabeling en eventueel software want weet niet of het op het bouwjaar van mijn volvo al een optie was :shame:

Ik ben heel benieuwd! :)
Zag laatst een sloper staan waar de spiegels, etc op zitten en toen begon het wel even te jeuken.
Komend jaar nog maar een keer op zo'n kansje wachten en dan gaan we hem met beide handen pakken. Heb dan weer wat meer de tijd om eens rustig met de auto te gaan "klooien"

Selected quotes for multi-quoting:   0