Vandaag met mijn Volvo naar Holl dieseltechniek in Nijmegen geweest omdat ik een vreemde ratel hoorde in de motor ter hoogte van de kleppendeksel.
Het vermoeden bestaat dat de lagerschalen waar de nokkenassen in liggen aan het scheuren zijn. Iets wat vaker voorkomt, vooral bij de tweede generatie D5. Hierdoor kantelen de tuimelaartjes naar achter en krijg je, als je de oliebijvuldeksel opendraait, en blazend geluid en rook via deze weg onder de kleppendeksel door naar buiten doordat één of meer kleppen niet meer goed sluiten.
Inmiddels geïnformeerd wat een gebruikte cilinderkop gaat kosten.
Ik kan een cilinderkop bij Rima kopen voor €500, welke 142.300 km gelopen heeft.
Nu nog verder uitzoeken wat de rest me gaat kosten. Hij moet er ook nog in.
Iemand nog tips?
Al met al een dag om snel te vergeten
Het vermoeden bestaat dat de lagerschalen waar de nokkenassen in liggen aan het scheuren zijn. Iets wat vaker voorkomt, vooral bij de tweede generatie D5. Hierdoor kantelen de tuimelaartjes naar achter en krijg je, als je de oliebijvuldeksel opendraait, en blazend geluid en rook via deze weg onder de kleppendeksel door naar buiten doordat één of meer kleppen niet meer goed sluiten.
Inmiddels geïnformeerd wat een gebruikte cilinderkop gaat kosten.
Ik kan een cilinderkop bij Rima kopen voor €500, welke 142.300 km gelopen heeft.
Nu nog verder uitzoeken wat de rest me gaat kosten. Hij moet er ook nog in.
Iemand nog tips?
Al met al een dag om snel te vergeten