Niet meer normaal

Brandstofprijzen

eric27
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Homepage: autorijschooletimm…
Subject:

Re: Niet meer normaal

· 
Posted: 17.03.2022 - 06:34  ·  #46
Maar wat voor mij onder andere een groot nadeel van een EV is dat je geen zware aanhanger of normale caravan kunt trekken.
Ze zijn er maar dan praat je echt over andere prijzen.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 06:36  ·  #47
Daar heb je een punt.
De mijne kan overigens 1800 kg trekken.
Heb een 540 Hobby die 1750 kg vol mag wegen, dus kan net…😉
Klaasw
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 06:51  ·  #48
Actieradius hoeft geen probleem te zijn, als de laadsnelheid dan maar goed is. Wanneer je in 20 minuten laden weer 150 km vooruit kan is het alleen nog een kwestie van je reis iets anders plannen.
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 07:14  ·  #49
Inderdaad. Kopje koffie erbij en daarna weer verder. Ga zo een rit maken van 160 km enkele reis. Eens even kijken hoe dat qua laden uitpakt. Zou op één acculading moeten kunnen. En zo niet onderweg even een bakkie doen😉
ravado
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 08:08  ·  #50
Quote door Klaasw

Actieradius hoeft geen probleem te zijn, als de laadsnelheid dan maar goed is. Wanneer je in 20 minuten laden weer 150 km vooruit kan is het alleen nog een kwestie van je reis iets anders plannen.

Dat zijn wel extra kosten, als je geen gratis laden hebt. Tel die kosten eens bij je maandelijkse kosten op.

Ik denk als je niet te veel kilometers per jaar maakt, het wel uit kan maar als je echt kilometers buffelt dan zijn actieradius en kilometerkosten nog wel iets om goed naar te kijken.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 08:10  ·  #51
Quote door eric27

Maar wat voor mij onder andere een groot nadeel van een EV is dat je geen zware aanhanger of normale caravan kunt trekken.
Ze zijn er maar dan praat je echt over andere prijzen.

Afhankelijk van hoe vaak je het nodig hebt, kan je een auto huren. Volgens mij biedt Volkswagen zelfs een service om tegen (flink) gereduceerd tarief met vakantie een niet elektrische auto te huren.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 11:18  ·  #52
Het scheelt ook dat je geen MRB betaald voor EV. Een gemiddelde Volvo zit al snel aan de 75 piek. Die kosten heb je in ieder geval niet.
Hoe dan ook is EV goedkoper rijden. Tenzij je lekker gaat fietsen of scooteren (al dan niet elektrisch), maar dat is geen vergelijking. Als je echt wilt besparen dan ben je zonder auto (of met een auto minder) het goedkoopste uit ;-)
Maar kan me voorstellen dat je gewoon een auto nodig hebt of graag eentje wilt bezitten. Zou niet zonder kunnen. Althans, het maakt het leven knap lastig zonder gouden koets.
ravado
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 11:39  ·  #53
Quote door joriz

Het scheelt ook dat je geen MRB betaald voor EV. Een gemiddelde Volvo zit al snel aan de 75 piek. Die kosten heb je in ieder geval niet.
Hoe dan ook is EV goedkoper rijden. Tenzij je lekker gaat fietsen of scooteren (al dan niet elektrisch), maar dat is geen vergelijking. Als je echt wilt besparen dan ben je zonder auto (of met een auto minder) het goedkoopste uit ;-)
Maar kan me voorstellen dat je gewoon een auto nodig hebt of graag eentje wilt bezitten. Zou niet zonder kunnen. Althans, het maakt het leven knap lastig zonder gouden koets.

Vanaf 2025 niet meer....
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 12:18  ·  #54
Ik voorspel dat het autorijden niet goedkoper gaat worden in de toekomst. De auto is en blijft een melkkoe. Een EV kan nu misschien goedkoper uitvallen wegens geen MRB en de hoge brandstofprijzen, maar uiteindelijk zit je straks gewoon weer op het niveau van toen er alleen nog fossiel werd gereden.
Wordt je niet linksom gepakt, dan wel rechtsom. De overheid is hier heel creatief in.
joriz
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 12:23  ·  #55
Zo zal het inderdaad gaan. De bijtelling voor een EV is al niet meer echt interessant, daar begint het mee. Het geld moet ergens vandaan komen....
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 12:38  ·  #56
Quote door PvL

Daar heb je een punt.

Hoi Pieter, ik ben benieuwd hoe dat voor jou in de praktijk zal gaan uitpakken.
Quote door [-Tom-]

Afhankelijk van hoe vaak je het nodig hebt, kan je een auto huren. Volgens mij biedt Volkswagen zelfs een service om tegen (flink) gereduceerd tarief met vakantie een niet elektrische auto te huren.

Ja kijk, dat vind ik dan weer wat lafjes. Ik wil een auto die me altijd overal brengt waar ik wezen wil. En daar valt op stap met de caravan ook zeker onder. Mede daarom mijn keuze voor de XC90, fantastische trekauto
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 12:47  ·  #57
Jongens, vergeet niet dat die MRB voordelen tijdelijk zijn he. Noem mij één zo'n voordeel die er na al die jaren nog steeds is. Die truttenschudders met crisis dieseltjes, de plug-in MRB voordelen die verdwijnen, EV 0% lease is er al af, EV's gaan ook gewoon MRB betalen.

Ja ze rijden goedkoper maar welke Jan met de korte griep heeft nou zo veel geld te besteden voor de aanschaf van een auto? En als ze het hebben, wie heeft dat er voor over? Blijven niet veel over ben ik bang. Prijs van een kWh is ook al verdubbeld zag ik, en veel auto's staan overdag bij de baas op de parkeerplaats en daar heb je nou net niets aan je eigen goedkope stroom uit je zonnepanelen.
Onderhoud, ja klopt. Paar gram vet per jaar in de lagers van de motor, that's it. Siemens geeft op de elektromotoren in onze bussen 1 miljoen mijl garantie.
Waterstof, mooie groene verhalen maar ik zie veel problemen.

Accu van een BEV is ook een puntje. Ik denk dan 99% van de mensen niet weet hoe je een accu moet behandelen.
Nou is een auto tegenwoordig maar een tijdelijk wegwerp product dus lekker boeiend hoelang een accu mee gaat. Maar de volgende (en dat is dus Jan L.) moet het hebben van die tweedehands afgetrapte accu bakken, en die zit weer met de problemen van een ander.
Op het werk ben ik één van de weinige chauffeurs die zuinig met de accu's in bussen om gaat. Dat doe ik thuis namelijk ook, de accu van de fiets zit na 13.000 km en 20 maanden nog op 99% SoH, het kan wel degelijk.
ik verwacht dat de accu's in Tesla auto's het ook vrij goed doen, van alle andere auto's ben ik heel benieuwd naar de rest capaciteit.
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 12:58  ·  #58
Quote door BraboFrits

Quote door PvL

Daar heb je een punt.

Hoi Pieter, ik ben benieuwd hoe dat voor jou in de praktijk zal gaan uitpakken.
Quote door [-Tom-]

Ja kijk, dat vind ik dan weer wat lafjes. Ik wil een auto die me altijd overal brengt waar ik wezen wil. En daar valt op stap met de caravan ook zeker onder. Mede daarom mijn keuze voor de XC90, fantastische trekauto

Nouja, prima optie voor mensen die de keuze van een auto niet laten bepalen voor een usecase welke 1% van de tijd voorkomt. Zie niet in wat er laf aan is.
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 12:58  ·  #59
Ik betaal momenteel 45 cent per KWH.
3 maand geleden 20 cent.

Op die manier is het elektrisch rijden meer dan dubbel zo duur.
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 17.03.2022 - 13:08  ·  #60
Ik tankte gister bij de tamoil voor €2.08. Ik ben nu ongeveer 18-20 euro per tank duurder uit dan eerst. Het kan slechter..

Selected quotes for multi-quoting:   0