Het volgende is mij opgevallen:
Na het maken van een wat langere rit (ongeveer 200 km) wil de auto niet meer starten.
Het betreft een S80 2.4 aut met 170 PK.
De sleutel omdraaien naar de start stand, geen enkele kick van de startmotor (ik hoor wel een relais schakelen). De automaat staat in de P-stand. Nu ben ik op dit forum al tegengekomen dat dit voor kan komen als de motor en bak lekker warm zijn geworden, dus maar een kwartiertje gewacht. Weer geprobeerd maar helaas geen enkele reactie van de startmotor.
Na contact te hebben gehad met een automonteur die wist mij verder te helpen om de motor te starten:
Haal het rood/groene draadje van de startmotor
Kan het zijn dat de de herkenning van de P- of N-stand niet meer herkend wordt?
Wat kan ik hier (zelf) aan doen?
Is dit een aandachtspunt voor de bak en moet er een reparatie plaatsvinden?
Na het maken van een wat langere rit (ongeveer 200 km) wil de auto niet meer starten.
Het betreft een S80 2.4 aut met 170 PK.
De sleutel omdraaien naar de start stand, geen enkele kick van de startmotor (ik hoor wel een relais schakelen). De automaat staat in de P-stand. Nu ben ik op dit forum al tegengekomen dat dit voor kan komen als de motor en bak lekker warm zijn geworden, dus maar een kwartiertje gewacht. Weer geprobeerd maar helaas geen enkele reactie van de startmotor.
Na contact te hebben gehad met een automonteur die wist mij verder te helpen om de motor te starten:
Haal het rood/groene draadje van de startmotor
- *) Pak een draad van 1.5 mm (ongeveer 1m) , zet daar een AMP schoentje op en maak het andere eind blank (afstrippen dus)
*) Bevestig de AMP op de plaats van de startmotor (waar de groen/rode draad op zat)
*) Zet het contact slot op stand II
*) Houd de blanke kant van de draad nu op de + pool in de motorruimte
* )De startmotor moet nu ronddraaien (en dat gebeurde ook en de motor sloef aan)
Kan het zijn dat de de herkenning van de P- of N-stand niet meer herkend wordt?
Wat kan ik hier (zelf) aan doen?
Is dit een aandachtspunt voor de bak en moet er een reparatie plaatsvinden?