Sinds maandag in het bezit van een puntgave S60 Bifuel automaat uit 2002. Behoorlijk wat gelopen (ongeveer 380000km), maar staat van onderhoud lijkt prima. Auto rijdt ook prachtig. Echter; bij de eerste (koude) start 's ochtends slaat de auto niet aan. Startmotor draait, maar motor slaat niet aan. Pas na ongeveer 3x flink starten, loopt ie, maar vaak niet van harte. Toerental lijkt laag; je hoort m soms een slag missen en de auto in de achteruit of drive zetten zorgt er soms voor dat de motor afslaat. Bij wegrijden merk je dat er af en toe een vermogensdipje is. Ook de automaat lijkt dan wat traag te schakelen. Eenmaal op temperatuur is er niks aan de hand en rijdt de Volvo heerlijk! Ook later op de dag starten, is geen probleem; het gaat echt om de eerste koude start.
Vandaag even de koelvloeistofsensor doorgemeten omdat de klachten wel wat leken op wat een kapotte sensor kan veroorzaken, maar die leek in orde. Bougies zijn geruime tijd geleden vervangen, dus misschien dat ie er aan toe is. Toch vraag ik me dat af, omdat het lijkt alsof-ie gewoon onvoldoende brandstof krijgt. Iemand ideeën?
Vandaag even de koelvloeistofsensor doorgemeten omdat de klachten wel wat leken op wat een kapotte sensor kan veroorzaken, maar die leek in orde. Bougies zijn geruime tijd geleden vervangen, dus misschien dat ie er aan toe is. Toch vraag ik me dat af, omdat het lijkt alsof-ie gewoon onvoldoende brandstof krijgt. Iemand ideeën?