niet warm worden

Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

Re: niet warm worden

· 
Posted: 14.03.2019 - 19:41  ·  #76
Ik heb originele Volvo koelvloeistof (donkergroen), weet je tenminste zeker dat het goed moet zijn.
Mijn nieuwe kachelradiator is ook nissens.

Dezer dagen nu nog eens eens flink aan het spoelen...
Blade
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 35
Homepage: autobedrijfpolter.…
Subject:

· 
Posted: 14.03.2019 - 19:48  ·  #77
Grappig. Ik had vd week lichtgroen origineel van Volvo. Ready to use.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 14.03.2019 - 20:02  ·  #78
Ik had concentraat. daar zal het wel in zitten.
Voor de rest vind ik dat het geheel nu erg vervuild is, dus vandaar dat ik alles nog eens opnieuw grondig ga spoelen, en weer opnieuw met schoon kvs vullen.
Goed om te weten dat het dan lichtgroen moet zijn. 😃
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 18:06  ·  #79
Zo, eindelijk het laatste hoofdstuk van dit verhaal. (Hoop ik dan toch.😜)

Samenvattend afgelopen weken:
- Spoelen met reiniger en vervolgens enkele malen spoelen met water heeft kachelradiator niet ontstopt.
- Naderhand gevuld met Volvo kvs concentraat.
- Kachelradiator week geleden vervangen: weer warmte (lekker hoor!), maar t.b.v vervanging kvs afgetapt, en dat was vreselijk vuil, troebel en donker. Het stonk ook nogal. In de oude kachel zat duidelijk dikke prut. Het was duidelijk, snelle actie (nog meeeeeeer spoelen) nodig om alle ellende te verwijderen, voordat mijn nieuwe kachel wéér verstopt zou komen te zitten....

Afgelopen dagen reiniger erin, en vervolgens rijden, afkoelen, aftappen, spoelen, vullen, rijden, afkoelen, aftappen..... Vooral dat afkoelen. Heeft mij echt een paar dagen gekost, dit. Blijft jammer dat je de helft er maar uit krijgt, dus het blijft verdunnen en verdunnen. Maar uiteindelijk kwam het water er nagenoeg geheel kleurloos uit. Nog wel wat gruisdeeltjes, overigens.
Origineel Volvo kvs concentraat erin, en de kvs blijft nu helder en fris groen!
Het lijkt dus uiteindelijk gelukt!

Dank voor de reacties.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 18:17  ·  #80
als ik dit zo lees ben ik een beetje huiverig geworden om ook zelf bezig te gaan. Maar aan de andere kant vraag ik mij ook af of een officiele koelsysteemflush bij een van de forumsponsoren wel alle rotzooi uit het systeem krijgt.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 18:28  ·  #81
Hi Hans,

Diverse reacties in de voorgaande posts:

VolvoBart had mazzel: Bij hem lukte het wel.

Maar zelfs Raymond (TPR Powerflush) is het niet gelukt zijn kachelradiator open te flushen, dus als het hem zelfs niet lukt...

Ik zou het gewoon een keer proberen, als ik jou was. Niet geschoten is altijd mis. Maar als het je met één keer flushen niet lukt moet je niet doormodderen, en vervangen die kachelradiator.

En noodzaak tot spoelen, hangt uiteraard van de mate van vervuiling af. Maarja, als je kachel verstopt zit, moet de zaak immers wel vuil zijn. Één troost: het is niet moeilijk om te doen, dat spoelen. Alleen tijdrovend.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 18:30  ·  #82
ik heb gelukkig nog geen last van verstoppingen, daarom is het misschien wel goed om een keer preventief te spoelen voordat ooit dat moment komt dat de boel wel verstopt zit.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 18:34  ·  #83
Zit wat in, Hans.

Heb jij er groene kvs in zitten?
Is deze fris en helder?

Werkt je kachel echt goed? Of al wat minder?

Verkeerde kleur kvs en vuil/troebel etc zijn slechte voortekenen. Dan zou een preventieve actie misschien geen kwaad kunnen.
Musicus
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 18:36  ·  #84
Kent iemand de blauwe koelvloeistof van de Action? Ik heb die hier staan, maar weet niet of ik hiermee kan bijvullen. Roze en groen mengen is geen goed idee, maar hoe zit het met deze blauwe?

Edit: Ik heb er nu groene koelvloeistof inzitten.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 19:09  ·  #85
blauwe is g11 roze g12+ die moet je iig niet mengen. ik heb er roze in en die blijft gewoon schoon zou ook moeten kunnen volgens specificaties. ik zou me vooral zorgen maken als er gemngd is in het verleden en er dus vies bruine groen grijze noem t maar pruttige kvs in zit. ik herken plaatje met aanslag bij roze kvs niet bij mij blijft alles schoon mogelijk toch vermenging met wat er in zat.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 19:43  ·  #86
Ik heb geloof ik wel een keer gemengd, maar de kvs is nog wel helder en schoon. Groen zit erin.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 20:11  ·  #87
Flinke klus geweest Eelco, maar het is je uiteindelijk wel gelukt.👍🏻
Gezien de leeftijden en gebruik van het koelsysteem spoelde ik mijn V70 destijds om het jaar.
Nodig, zeg het maar, maar een ding weet ik wel, nooit geen problemen gehad van verstoppingen.
Zelfde geldt ook voor de remvloeistof, stuurolie en bakolie.
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 22:40  ·  #88
Quote door GRUNNS60

blauwe is g11 roze g12+ die moet je iig niet mengen. ik heb er roze in en die blijft gewoon schoon zou ook moeten kunnen volgens specificaties. ik zou me vooral zorgen maken als er gemngd is in het verleden en er dus vies bruine groen grijze noem t maar pruttige kvs in zit. ik herken plaatje met aanslag bij roze kvs niet bij mij blijft alles schoon mogelijk toch vermenging met wat er in zat.

Hi Frank,

Moeilijk te zeggen.
Bij mij zat er roze in, en die leek ook wel helder. Toch zat de kachelradiator verstopt. Zeg het maar...

De prut op de foto was na spoelen met reiniger, enkele malen met water spoelen en vullen met Volvo kvs concentraat. Niet helemaal zeker van voldoende verdunnen/uitspoelen rose. Kan dus niet geheel uitsluiten dat ik zelf enige vermenging heb veroorzaakt.
Echter, de hoeveelheid vuil die eruit gekomen is is indrukwekkend. Kan mij niet echt voorstellen dat dit alleen aan enige menging mijnerzijds kan hebben gelegen. Heb inmiddels ook de troebele prut zien bezinken. (opgevangen t.b.v. verantwoorde afvoer)
Volvomannen
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2019 - 22:57  ·  #89
Quote door Bigdog

Flinke klus geweest Eelco, maar het is je uiteindelijk wel gelukt.👍🏻

Dank Hans,

En dan heb ik nog niet eens vermeld dat ik in een moment van stupide onbenulligheid van galactische proporties het kleppenmechaniek kapot had getrokken.... 😬😨😡
Dit gebeurt mij nooit, ik ben altijd zorgvuldig, ik erger mij altijd aan andermans onbenulligheid... Heb het mij nog resterende haar uit mijn kop getrokken.... 😡😬😡😡

En toen heb ik dat ook maar ff gefixt. 😎
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 18.03.2019 - 08:38  ·  #90
je wet het niet. misschien heeft iemand wel zon goedje tegen lekken er in gegooid. maar mooi dat t nu goed is :-)

Quote door Volvomannen

Quote door GRUNNS60

Hi Frank,

Moeilijk te zeggen.
Bij mij zat er roze in, en die leek ook wel helder. Toch zat de kachelradiator verstopt. Zeg het maar...

De prut op de foto was na spoelen met reiniger, enkele malen met water spoelen en vullen met Volvo kvs concentraat. Niet helemaal zeker van voldoende verdunnen/uitspoelen rose. Kan dus niet geheel uitsluiten dat ik zelf enige vermenging heb veroorzaakt.
Echter, de hoeveelheid vuil die eruit gekomen is is indrukwekkend. Kan mij niet echt voorstellen dat dit alleen aan enige menging mijnerzijds kan hebben gelegen. Heb inmiddels ook de troebele prut zien bezinken. (opgevangen t.b.v. verantwoorde afvoer)

Selected quotes for multi-quoting:   0