Ik heb deze post ff doorgenomen,
Maar wat er in de kachel radiateur gebeurt.
Gebeurt natuurlijk ook in de koel radiateur,
Onze Wagen word warm 115 graden met de caravan er achter ( heb ik al Wat vragen over gesteld) maar ik twijfel ook over een Koelvloeistof flush. Welk merk hebben jullie gebruikt. Want er is een hoop keuze die allemaal het zefde beloven..
precies, vuil verdeelt zich en het geheel flushen is dus raadzaam, zoals je uit mijn posts zult hebben begrepen.
In de kanalen van de kachelradiator zitten "wokkels" die voor intensiever contact /warmetoverdracht tussen kvs en radiator moeten zorgdragen (ofwel: hoger rendement), maar daarmee de doorlaat wel verkleinen, met meer kans op verstopping.
Of de koelradiator ook van zulke wokkels voorzien is, weet ik niet. Mogelijk niet. Voor de kachelradiator is het hogere rendement van groter belang vanwege de geringe inbouwruimte.
De diverse fabrikanten van flushmiddelen beloven idd hetzelfde. Ik denk dat als je een gerenommeerd merk koopt, je daar geen buil aan kunt vallen. Ik heb Liqui Moly Kühler Reiniger gebruikt.
Blade gebruikt een ander (Frans) merk. Moet je maar even terug lezen in één van zijn posts.