Nieuw dashboard en de hele rataplan in een V70 mj 2011

yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

Nieuw dashboard en de hele rataplan in een V70 mj 2011

· 
Posted: 16.07.2014 - 19:28  ·  #1
Goedenavond allemaal.
ik heb een V70 mj 2011 en wil eigenlijk wel het dashboard met alle toebehoren zoals navi etc hebben van het nieuwere type.
Weet iemand of dat zonder problemen te installeren is?
Zo ja dan ga ik eens zoeken of er een schade auto te vinden is met hetgeen wat ik nodig heb.
Ben benieuwd of het nieuwe dasch zal gaan passen.
HC_V70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

Re: Nieuw dashboard en de hele rataplan in een V70 mj 2011

· 
Posted: 16.07.2014 - 20:04  ·  #2
Ik kan de wens wel snappen, zelfs de uitdaging die het geeft.
Maar een aantal zaken in overweging genomen;
-Juiste kleurstelling zien te bemachtigen,
-Navigatiesysteem moet waarschijnlijk in z`n geheel verwisseld worden.
-HU moet gewisseld worden.
-Is het systeem van data transfer identiek? Anders praat niks of maar beperkt met elkaar.
-Aangezien een dergelijke face lift dat de V70 is ondergaan zich meestal beperkt tot de kunststof delen (mallen voor plaatwerk zijn duur) lijkt de interface tussen carroserie en dashboard tussen "oud" en nieuw niet te verschillen. Lastiger wordt dan om te bepalen of de rest van de kunststof delen (deuren, middenconsole, A-stijlen) wel aansluiten van oud op nieuw.
-En zo zijn er wellicht nog meer vraagstukken die uitgezocht moeten worden.

De moeite die genomen moet worden is geen beperkende factor denk ik, das hobby ^_^
Als je bedenkt wat er zo`n beetje gevraagd wordt voor werkend tweedehands apparatuur voor in de auto (airbags, vergat ik hierboven nog even) dan is het wellicht beter om te zoeken naar een nieuwer type en die te kopen dan alleen het dashbboard daarvan in je eigen auto te schroeven.

Ik zou zeggen, doe even een quick search op wat een nav, HU, airbags etc. doen op de tweedehands onderdelen markt, kijk wat je auto doet als inruil op een nieuwere en vraag je af of dat verschil de moeite en mogelijke gevolg problemen waard zijn.
Zo ja dan zou ik eens een dagje uitgebreid gaan meten tussen deze twee modellen.
Ben wel benieuwd naar het idee en vervolg.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 30
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 00:26  ·  #3
Nou. De pook is zo te vervangen. Plug en play ghehehe.

Wat betreft de rest, ik zou eerder een andere auto kopen maar goed...
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 08:36  ·  #4
Ik denk dat alleen het bovendeel vh dash anders is en de middenconsole en uiteraard het stuur, maar dan alleen het knoppencluster rechts en de bekabeling daarvan.

Dat is wat er fysiek andees is. De navigatie lijkt me een uitdaging hu niet zo sigenlijk. Ik weet niet waarom

Maar goed, dat concludeer ik basis van plaatjes kijken.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 09:08  ·  #5
En dan zit je waarschijnlijk nog met de Canbus en de bekabeling...
yes996
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 11:02  ·  #6
Quote door HC_V70

Ik kan de wens wel snappen, zelfs de uitdaging die het geeft.
Maar een aantal zaken in overweging genomen;
-Juiste kleurstelling zien te bemachtigen,
-Navigatiesysteem moet waarschijnlijk in z`n geheel verwisseld worden.
-HU moet gewisseld worden.
-Is het systeem van data transfer identiek? Anders praat niks of maar beperkt met elkaar.
-Aangezien een dergelijke face lift dat de V70 is ondergaan zich meestal beperkt tot de kunststof delen (mallen voor plaatwerk zijn duur) lijkt de interface tussen carroserie en dashboard tussen "oud" en nieuw niet te verschillen. Lastiger wordt dan om te bepalen of de rest van de kunststof delen (deuren, middenconsole, A-stijlen) wel aansluiten van oud op nieuw.
-En zo zijn er wellicht nog meer vraagstukken die uitgezocht moeten worden.

De moeite die genomen moet worden is geen beperkende factor denk ik, das hobby ^_^
Als je bedenkt wat er zo`n beetje gevraagd wordt voor werkend tweedehands apparatuur voor in de auto (airbags, vergat ik hierboven nog even) dan is het wellicht beter om te zoeken naar een nieuwer type en die te kopen dan alleen het dashbboard daarvan in je eigen auto te schroeven.

Ik zou zeggen, doe even een quick search op wat een nav, HU, airbags etc. doen op de tweedehands onderdelen markt, kijk wat je auto doet als inruil op een nieuwere en vraag je af of dat verschil de moeite en mogelijke gevolg problemen waard zijn.
Zo ja dan zou ik eens een dagje uitgebreid gaan meten tussen deze twee modellen.
Ben wel benieuwd naar het idee en vervolg.

HC-, inruilen voor een ander.
Ik heb deze auto nieuw gekocht. Nu 83.000 km gelopen. Kostte ruim 50.000 euro.
Begin dit jaar werd op een nieuwe het spectaculaire bedrag van 22.000 euro geboden op een nieuwe..........
Dan denk ik.....never.
Ben veel te blij met deze, heeft nog een echte motor...2.5T, was de laatste die nog te bestellen was in 2010.
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 14:03  ·  #7
Slikkk dat is bijna 34 cent per kilometer, alleen aan afschrijving...
yes996
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 15:48  ·  #8
Ja, dat is toch schandalig nietwaar? De afschrijving is gewoon absurd. Rij lekker door en ga zien hoelang hij heel blijft.
ik had voor de zekerheid al geen automaat genomen vanwege de problemen bij wat hogere kilometerstand. Verder kan er naar mijn idee, weinig echt kapot aan zo'n 2.5T.
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 16:25  ·  #9
Oef. Weet ik weer waarom we altijd gebruikt kopen haha. Maar gelukkig blijven mensen ook nieuw kopen anders hebben wij niks :D :P

Maar dan begrijp ik wel dat je hem wilt houden. Anders gewoon een paar jaartjes wachten tot de onderdelen wat goedkoper zijn, tegen die tijd zullen er ook vast meer mensen zijn die dit willen doen / gedaan hebben.
yes996
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 17:44  ·  #10
Yannick, net wat je zegt doorrijden. Ik ga kijken hoelang hij het gaat volhouden. Stort hij in elkaar dan komt er een mooie 6 cilinder voor in de plaats. BMW of Lexus (gebruikt dit keer!!! :-)
V-driver
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.07.2014 - 22:10  ·  #11
Ik had dat mwt onze vorige auto, de Oaguna. Tweedehands gekocht voor 16.500 euro. Binnen 3 weken van de Renault dealer {waar ik de auto nota bene had gekocht) een spontaan aanbod om in te ruilen op een nieuwe Megane. Het inruilvoorstel zat bij de mailing. 11000 euro kreeg ik als extra bonusinruil..... Ik had toen nog maar net 1500 km gereden.......
yannickdv
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.07.2014 - 14:01  ·  #12
Quote door V-driver

Ik had dat mwt onze vorige auto, de Oaguna. Tweedehands gekocht voor 16.500 euro. Binnen 3 weken van de Renault dealer {waar ik de auto nota bene had gekocht) een spontaan aanbod om in te ruilen op een nieuwe Megane. Het inruilvoorstel zat bij de mailing. 11000 euro kreeg ik als extra bonusinruil..... Ik had toen nog maar net 1500 km gereden.......

Ja dan heb je het ook wel over een Renault! :sick: :P :P
yes996
Subject:

· 
Posted: 20.07.2014 - 14:24  ·  #13
V-driver, binnen 3 weken een afschrijving van 5500 euro bij dezelfde dealer?
Wat een bod. Dat de man dat bod durfde te doen. Schandalig. Iedereen weet dat wanneer je een auto hebt gekocht je een behoorlijke afschrijving hebt. Dat is normaal. Maar dit bod had hij na een jaar of 2/3 moeten doen.
Ik heb 15 jaar de verkoop gedaan van verschillende top merken maar iets dergelijks heb ik altijd vermeden. Zo'n bod moet je niet doen in zo'n kort tijdsbestek. Kost je je naam.

Selected quotes for multi-quoting:   0