Ik kan de wens wel snappen, zelfs de uitdaging die het geeft.
Maar een aantal zaken in overweging genomen;
-Juiste kleurstelling zien te bemachtigen,
-Navigatiesysteem moet waarschijnlijk in z`n geheel verwisseld worden.
-HU moet gewisseld worden.
-Is het systeem van data transfer identiek? Anders praat niks of maar beperkt met elkaar.
-Aangezien een dergelijke face lift dat de V70 is ondergaan zich meestal beperkt tot de kunststof delen (mallen voor plaatwerk zijn duur) lijkt de interface tussen carroserie en dashboard tussen "oud" en nieuw niet te verschillen. Lastiger wordt dan om te bepalen of de rest van de kunststof delen (deuren, middenconsole, A-stijlen) wel aansluiten van oud op nieuw.
-En zo zijn er wellicht nog meer vraagstukken die uitgezocht moeten worden.
De moeite die genomen moet worden is geen beperkende factor denk ik, das hobby
Als je bedenkt wat er zo`n beetje gevraagd wordt voor werkend tweedehands apparatuur voor in de auto (airbags, vergat ik hierboven nog even) dan is het wellicht beter om te zoeken naar een nieuwer type en die te kopen dan alleen het dashbboard daarvan in je eigen auto te schroeven.
Ik zou zeggen, doe even een quick search op wat een nav, HU, airbags etc. doen op de tweedehands onderdelen markt, kijk wat je auto doet als inruil op een nieuwere en vraag je af of dat verschil de moeite en mogelijke gevolg problemen waard zijn.
Zo ja dan zou ik eens een dagje uitgebreid gaan meten tussen deze twee modellen.
Ben wel benieuwd naar het idee en vervolg.