Mag ik zo vrij zijn om een vraag te stellen over de V40? We rijden er de laatste tijd vooral korte stukjes mee en vanwege het wat moeizaam rondgaan van de startmotor heb ik de accu even doorgemeten met een multimeter.
Na een ritje van 15 minuten heeft de auto een uur stilgestaan, accu gaf daarna 12.4V
Volgende ochtend voor het starten was dit gezakt naar 11.7V maar de auto startte wel gewoon. Tijdens het starten een dip tot net onder de 10V
Tijdens stationair lopen wordt er 14.3V geleverd.
Lijkt mij dat de dynamo goed is gezien de laadstroom. Zou de accu de geest geven of komt dit door de korte ritjes?
Ander euvel bij deze auto's (en de V70 classic) is dat de massakabel te veel weerstand gaat geven en zelfs kan afbreken. Lijkt mij verstandig om deze kabel te vervangen. Maar waar haal ik deze? De dealer vraag er denk ik een vermogen voor als ik zie dat deze kabel bij Skandix al bijna €70 kost.
Je kan ze dacht ik laten maken, maar hoe kom ik aan de juiste lengte? Ik moet de auto rijdend houden.
Na een ritje van 15 minuten heeft de auto een uur stilgestaan, accu gaf daarna 12.4V
Volgende ochtend voor het starten was dit gezakt naar 11.7V maar de auto startte wel gewoon. Tijdens het starten een dip tot net onder de 10V
Tijdens stationair lopen wordt er 14.3V geleverd.
Lijkt mij dat de dynamo goed is gezien de laadstroom. Zou de accu de geest geven of komt dit door de korte ritjes?
Ander euvel bij deze auto's (en de V70 classic) is dat de massakabel te veel weerstand gaat geven en zelfs kan afbreken. Lijkt mij verstandig om deze kabel te vervangen. Maar waar haal ik deze? De dealer vraag er denk ik een vermogen voor als ik zie dat deze kabel bij Skandix al bijna €70 kost.
Je kan ze dacht ik laten maken, maar hoe kom ik aan de juiste lengte? Ik moet de auto rijdend houden.