Een paar dagen geleden de nokkenassensor vernieuwd om een startprobleem mogelijk te verhelpen nadat de injectors van lpg en benzine gecontroleerd zijn en goed bevonden. Ook de benzinedruk is in orde.
De nieuwe nokkenassensor veroorzaakt (na 500 km) echter een ECM 250A foutmelding (onderste limiet bereikt) waarbij het motormanagement lampje gaat branden.
In mijn beleving werkt een nokkenassensor toch alleen bij lage toerentallen?
De melding duidt op een te rijk mengsel. De sortfuel trims schieten echt van sterk negatief naar sterk positief.
Ik vraag mij dus echt af of dit aan de nokkenassensor ligt.
(Ik kan momenteel de oude niet terugzetten, omdat we op een korte vakantie zijn en de oude sensor niet bij ons hebben).
Met name het feit dat de motor te veel brandstof zou krijgen na vervanging van de nokkenassensor verbaasd mij.
Of ziet iemand toch een verband? Of een andere reden?
De nieuwe nokkenassensor veroorzaakt (na 500 km) echter een ECM 250A foutmelding (onderste limiet bereikt) waarbij het motormanagement lampje gaat branden.
In mijn beleving werkt een nokkenassensor toch alleen bij lage toerentallen?
De melding duidt op een te rijk mengsel. De sortfuel trims schieten echt van sterk negatief naar sterk positief.
Ik vraag mij dus echt af of dit aan de nokkenassensor ligt.
(Ik kan momenteel de oude niet terugzetten, omdat we op een korte vakantie zijn en de oude sensor niet bij ons hebben).
Met name het feit dat de motor te veel brandstof zou krijgen na vervanging van de nokkenassensor verbaasd mij.
Of ziet iemand toch een verband? Of een andere reden?