Goedkoop, sportief redelijk vlot, licht en goedkoop: Suzuki Swift!
Bijvoorbeeld:
http://www.marktplaats.nl/a/au…ousPage=lr
Ook in onderhoud goed betaalbaar.
Ik zag hierboven bijv. ook Kia genoemd. Nu heb ik daar geen ervaring mee, maar mijn garagehouder vertelde onlangs dat hij een Hyundai Sonata had staan met een kapotte computer. Deze blijken maar eenmalig in te leren te zijn, en kosten >2000 euro...
Toch grieplig als je met zoiets komt te staan.
Ook niet verkeerd, maar wel wat ouder: Daihatsu Charade. Zeer sterk, ook goedkoop en rijdt ook erg goed. Beetje een zelfde type auto als de Swift naar mijn idee.
Japanners blijken overigens vrijwel zonder uitzondering technisch erg goede auto's te maken. Nadeel is wel dat als je onderdelen nodig hebt, je moet weten of het model door de ochtendploeg of door de avondploeg in elkaar is gesleuteld, zo vaak wisselen ze van onderdelen/model etc.
Wat ikzelf ook erg leuke auto's vind: Peugeot 205. Zeker de laatste versies zijn best aangekleed, rijden zeker niet verkeerd met de 1.4 motor en roesten alleen als ze een ongeluk hebben gehad. Beresterke wagentjes. Alhoewel ik er geen ongeluk mee zou willen krijgen, maar dat zal met weinig auto's binnen je zoekcriteria een fijne bedoening worden.