Hallo allemaal, ik ben nieuw hier en sinds kort een s60 2.4t 2000. particulier gekocht. Ik heb deze auto gekocht in nijmegen en de auto was net 1 week voordat ik hem kocht bij de volvo dealer geweest om een nieuwe turbo incl downpipe en blow off te plaatsen. (rekening gezien) De vorige ruilturbo was het lager niet lekker gezet en was dus in elkaar gelopen. daarna kwam de huidige. De dealer (ben ik even heengegaan met de verkoper) zeiden tegen mij dat de auto bij een koude start ongeveer 1 km blauwe rook geeft uit de uitlaat en dat het vanzelf over gaat met een aantal weken. De auto heeft het ook maar een paar honderd meter en daarna is het de rest van de dag weg. de auto trekt goed, rijd goed, en olieverbuik 0,5 ltr op 2000 km waarschijnlijk door die blauwe rook. Ik schaam me diep als ik zo weg rijd. Hij is gechipt door een onbekend bedrijf zei de dealer
Om duidelijk te zijn is dat de vorige turbo geklapt is tijdens rijden, en olie in het uitlaatsysteem zit, maar hij rookt alleen met een koude start. Kan een verkeerde goedkope chip een turbo slopen? Iemand een idee?
Ik hoor het graag, Wally
Om duidelijk te zijn is dat de vorige turbo geklapt is tijdens rijden, en olie in het uitlaatsysteem zit, maar hij rookt alleen met een koude start. Kan een verkeerde goedkope chip een turbo slopen? Iemand een idee?
Ik hoor het graag, Wally