Vandaag bij ETS geweest om mijn DIM te laten maken. Dit is prima verholpen. De DIM doet zijn werk weer. Echter, toen ik wegreed wel een nieuwe storing in de ETM. Deze zou niet herkend worden door de CEM maar wel door de ECM. Kan dit komen omdat de accu los is geweest. Ik had er daarvoor geen last van. De dealer gaf aan dat als er ook maar een comunicatie fout is geweest dit een blijvende storing is die gewist moet worden en dat er dan weinig aan de hand zou zijn.
En ook blijft mijn VVT storingen geven. Volgens de dealer was de solenoid kapot. Dus een andere solenoid geplaatst, pfobleem niet opgelost. Deze gaf een foutmelding. Maar ETS gaf aan dat de storing betrekking had op de werking van de variabele valve timing. Deze zou niet genoeg verdraaien soms. Want de storing is niet permanent. Het is soms en na een tijdje gaat de melding weer weg.
Nou denk ik aan de volgende mogenlijkheden.
1, lage oliedruk. Ik heb echter nog nooit een melding gehad.
2 vervuiling van de olie kanalen
3 mechanisch probleem in de variabele valve timing.
wie helpt mij op weg. Ik heb wel weer zin om hier in te duiken.
En ook blijft mijn VVT storingen geven. Volgens de dealer was de solenoid kapot. Dus een andere solenoid geplaatst, pfobleem niet opgelost. Deze gaf een foutmelding. Maar ETS gaf aan dat de storing betrekking had op de werking van de variabele valve timing. Deze zou niet genoeg verdraaien soms. Want de storing is niet permanent. Het is soms en na een tijdje gaat de melding weer weg.
Nou denk ik aan de volgende mogenlijkheden.
1, lage oliedruk. Ik heb echter nog nooit een melding gehad.
2 vervuiling van de olie kanalen
3 mechanisch probleem in de variabele valve timing.
wie helpt mij op weg. Ik heb wel weer zin om hier in te duiken.