Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 
 
 
 
 
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 30.05.2015 - 19:44  ·  #1
Vandaag bij ETS geweest om mijn DIM te laten maken. Dit is prima verholpen. De DIM doet zijn werk weer. Echter, toen ik wegreed wel een nieuwe storing in de ETM. Deze zou niet herkend worden door de CEM maar wel door de ECM. Kan dit komen omdat de accu los is geweest. Ik had er daarvoor geen last van. De dealer gaf aan dat als er ook maar een comunicatie fout is geweest dit een blijvende storing is die gewist moet worden en dat er dan weinig aan de hand zou zijn.

En ook blijft mijn VVT storingen geven. Volgens de dealer was de solenoid kapot. Dus een andere solenoid geplaatst, pfobleem niet opgelost. Deze gaf een foutmelding. Maar ETS gaf aan dat de storing betrekking had op de werking van de variabele valve timing. Deze zou niet genoeg verdraaien soms. Want de storing is niet permanent. Het is soms en na een tijdje gaat de melding weer weg.

Nou denk ik aan de volgende mogenlijkheden.
1, lage oliedruk. Ik heb echter nog nooit een melding gehad.
2 vervuiling van de olie kanalen
3 mechanisch probleem in de variabele valve timing.

wie helpt mij op weg. Ik heb wel weer zin om hier in te duiken.
@@lgra
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Groningen
Leeftijd: 65
Berichten: 95
Geregistreerd: 04 / 2015
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 30.05.2015 - 21:56  ·  #2
Oliedruk probleem?

Wat niet de absolute druk, maar de druk in de cilinderkop. Bij veel km's:
Zou eens meermalen gaan flushen (Forte) Zie hun site voor het werkblad met gebruiksvoorschrift
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 30.05.2015 - 22:30  ·  #3
Zijn er mensen die hun ervaring met het spoelen van hun blok willen delen. En dan natuurlijk de positieve maar ook de negatieve. Ik ben hier namelijk nogal huiverig voor.

Wat betreft mijn melding over de storing na het repareren van de DIM. Oranje motorteken inclusief de melding motor service spoed.

Het oranje motorteken is uit en de CC werkt weer. Dus ik hoop dat de ETM nog niet aan de beurt bij is. Alleen de melding blijft in het scherm staan.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 30.05.2015 - 22:41  ·  #4
Ik heb goede ervaringen met EPR van BG.
Ik gebruik deze omdat hij als enige (voor zover mij bekend) een smerende werking heeft.
Tevens lost het het vuil op en weekt het dus niet los, zodat het ook nog eens kan rondzwerven in je blok.
Het vuil verdwijnt dan gezamenlijk met je olie uit de carter.
EPR wordt ook standaard bij de air-intake gebruikt.
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 30.05.2015 - 23:16  ·  #5
Big Dog,

Ik heb net het verhaal gelezen van je avontuur. Je geeft al aan dat het vuil oplost. Dat is belangrijk. Ik ben inderdaad bang voor stukken die in zijn geheel loslaten en de olie kanalen verstoppen.

Zou dit ook werken om je VVT. (variabele valve timing) te reinigen. Ik kan weinig terugvinden over van de VVT op het forum.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 31.05.2015 - 00:25  ·  #6
Ben zelf nooit met de VVT bezig geweest.
Wel weet ik dat EPR zijn werk erg goed doet en het is veilig (lost inderdaad smeer op i.p.v. het los te weken).
En ja, er zijn andere producten, welke ook goed zijn.
Echter, bij verkeerd gebruik kunnen deze moorddadig zijn voor je blok.
Muddiver
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Mook
Leeftijd: 47
Berichten: 69
Geregistreerd: 08 / 2012
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 01.06.2015 - 23:19  ·  #7
Is het nodig om daarna nogmaals de olie te wisselen of kun je de interval van 15000 km daarna weer aanhouden
Lupo Roffel
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Dongen
Leeftijd: 57
Berichten: 802
Geregistreerd: 03 / 2013
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 01.06.2015 - 23:23  ·  #8
Ik ga naar TPR voor oliewissel. Raymond heeft daar een blikje spul voor dat vooraf bij de olie gaat. Daarna kan ik, als ik dat wil, na 15.000 km terug komen. De forumprijs is echt en wat hij er voor doet is perfect.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39897
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Nieuwe uitdaging na bezoek ETS

 · 
Posted: 01.06.2015 - 23:27  ·  #9
Quote door Muddiver

Is het nodig om daarna nogmaals de olie te wisselen of kun je de interval van 15000 km daarna weer aanhouden


Als de reiniger gezamenlijk met de oude olie eruit is, dan pas weer wisselen over 15.000km, tenzij er sprake is van ernstige versmering.
In dat geval zou ik hem na 5.000 km nogmaals doen.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0