Zoals beloofd in mijn voorsteltopic van 5 minuten geleden ben ik hier al met mijn eerste onnozele vraag waar ik maar geen oplossing voor kan vinden (na half dit forum en tientallen andere websites/youtubefilmpjes af te zoeken).
Ik heb dus een een V70 uit Nederland naar België geïmporteerd en wil deze nu hier op de baan krijgen. De wagen stond echter op verlagingsveren (waarvan ééntje van de achteras trouwens gebroken bleek te zijn) en dat is hier in België helaas nog steeds niet toegestaan
Ik ben dus op zoek gegaan naar een 4 nieuwe veren om te monteren. Na meerdere sites te raadplegen welke ik nu net nodig had ben ik steeds op dezelfde OEM nummers uitgekomen.
Wegens budgettaire reden ben ik voorlopig voor een setje van Stark gegaan, omdat ik nog niet teveel wil investeren voor ik alles rond heb met de wagen. (Ik hoop er wel een volledig setje van bv Bilstein onder te steken wanneer de schokbrekers gaar zijn).
Op de achteras klopte het meteen en gingen ze er vlot in (afgezien wat gevloek op verroeste bouten).
Voor de vooras heb ik me gebaseerd op dit nummer: VOLVO OE-3546642
De geleverde veren zijn Stark SKCS-0040387.
Beide nummers komen volgens alle websites overeen met de specificaties van mijn wagen.
Na (een moeizame) montage van de veren staan deze volledig bol naar de binnenkant en raken dus de wielkasten. Ik heb ze reeds in alle richtingen en op beide poten geprobeerd maar krijg ze er maar niet mooi op.
Ook valt me op dat deze een stukje groter zijn van diameter dan de 'oorsponkelijke' verlatingsveren en dat het de aansluiting op de rubber mount (bovenkant) niet helemaal overeenkomt.
Is het normaal dat de veer op dit model langs 2 kanten hetzelfde is (en dus ondersteboven identiek te gebruiken is)
Mij lijkt het dat ik mits een stukje af te slijpen (waar ik niet echt voorstander van ben) ze qua mount gelijk krijg aan de verlagingsveren. Ik wil natuurlijk eerst andere tips & oplossingen horen
(en wegens meermaals monteren & omkeren staan er al wel enkele krassen op dus ik vrees dat terugsturen er niet in zal zitten, gelukkig waren ze niet al te duur)
Ter info; ik heb al meermaals veren gewisseld op mijn MX5 en ben hier dus geen absolute leek in.
Foto's kan ik morgenvroeg toevoegen.
Alvast bedankt!
Ik heb dus een een V70 uit Nederland naar België geïmporteerd en wil deze nu hier op de baan krijgen. De wagen stond echter op verlagingsveren (waarvan ééntje van de achteras trouwens gebroken bleek te zijn) en dat is hier in België helaas nog steeds niet toegestaan
Ik ben dus op zoek gegaan naar een 4 nieuwe veren om te monteren. Na meerdere sites te raadplegen welke ik nu net nodig had ben ik steeds op dezelfde OEM nummers uitgekomen.
Wegens budgettaire reden ben ik voorlopig voor een setje van Stark gegaan, omdat ik nog niet teveel wil investeren voor ik alles rond heb met de wagen. (Ik hoop er wel een volledig setje van bv Bilstein onder te steken wanneer de schokbrekers gaar zijn).
Op de achteras klopte het meteen en gingen ze er vlot in (afgezien wat gevloek op verroeste bouten).
Voor de vooras heb ik me gebaseerd op dit nummer: VOLVO OE-3546642
De geleverde veren zijn Stark SKCS-0040387.
Beide nummers komen volgens alle websites overeen met de specificaties van mijn wagen.
Na (een moeizame) montage van de veren staan deze volledig bol naar de binnenkant en raken dus de wielkasten. Ik heb ze reeds in alle richtingen en op beide poten geprobeerd maar krijg ze er maar niet mooi op.
Ook valt me op dat deze een stukje groter zijn van diameter dan de 'oorsponkelijke' verlatingsveren en dat het de aansluiting op de rubber mount (bovenkant) niet helemaal overeenkomt.
Is het normaal dat de veer op dit model langs 2 kanten hetzelfde is (en dus ondersteboven identiek te gebruiken is)
Mij lijkt het dat ik mits een stukje af te slijpen (waar ik niet echt voorstander van ben) ze qua mount gelijk krijg aan de verlagingsveren. Ik wil natuurlijk eerst andere tips & oplossingen horen
(en wegens meermaals monteren & omkeren staan er al wel enkele krassen op dus ik vrees dat terugsturen er niet in zal zitten, gelukkig waren ze niet al te duur)
Ter info; ik heb al meermaals veren gewisseld op mijn MX5 en ben hier dus geen absolute leek in.
Foto's kan ik morgenvroeg toevoegen.
Alvast bedankt!