De nieuwe Volvo V90 (officieel)

Bron: autoweek.nl

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: De nieuwe Volvo V90 (officieel)

· 
Posted: 30.06.2016 - 22:27  ·  #16
Besteld ?
En levering over een x aantal jaren ? :bandit:
Volvov70awd
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 61
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 22:31  ·  #17
Inderdaad Big Dog hij wordt over 12 jaar geleverd :D :D
Quote door Bigdog

Besteld ?
En levering over een x aantal jaren ? :bandit:
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.06.2016 - 22:32  ·  #18
Dan al ? :lol:
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 01.07.2016 - 04:50  ·  #19
Ik vind het van de voorkant een geslaagd model,in de zijkant zie je nog wat terug van zijn voorganger,namelijk de heupen.
De achterkant ben ik nog niet helemaal over uit,ik vind de vorm van de achterlichten niet zo.
Dat het interieur van de XC90 één op één is overgenomen vind ik een misser,de tunnel is veel te hoog.

Wat betreft de achterlichten,toen de V70n uitkwam vond ik die breed uitlopende achterlichten ook niks,en toen ik daar eenmaal aan gewend was kon ik de lijnen van de n waarderen omdat die heupen doorlopen in de achterlichten.
Bij het laatste model V70 vond ik de achterlichten weer niet mooi,en dat is nog steeds niet veranderd. :snooty

Ik weet bijna zeker dat ik nooit in een V90 zal gaan rijden,tenzij ze daar in Zweden ineens wakker worden en met een geslaagde facelift komen en een vijf en zescilinder motor,of zelfs een V8.
Jermaine1987
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 02.07.2016 - 19:09  ·  #20
Ik vind het op zich wel een mooie auto maar net zoals bij de s90 de achterkant ziet er raar uit. de lampen zitten te laag... het is een soort van een afgezakte broek ofzo... De binnenkant... Mis de eenheid die je in eerdere modellen had waar de console eigenlijk grotendeels uit 1 stuk bestond. dus het echt een flow. Hier is het meer uit 3 delen. Dat vind ik zelf gewoon wat minder... En ook een te hoge midden console...
Jermaine1987
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 12.07.2016 - 15:47  ·  #21
even een simpele photoshop gedoe. wat zou de wagen er veel beter uitzien als die lampen niet zo afgezakt eruit zagen!

GertjanT
Forumlid.
Homepage: gertjantillema.nl
Subject:

· 
Posted: 22.07.2016 - 23:55  ·  #22
Ik vind het probleem niet eens die Renault/Mitsubishi-look met die achterlichten. Het is die dwaze knik achterin. En de auto is te klein. 5cm breder, 5cm hoger en 30cm langer was goed geweest. En niet dat lelijke stuur + dashboard. Verder is het een prima auto, met die opmerking dat een auto die in 2016 op de markt komt natuurlijk full-electric moet zijn.
OttoV
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 23.07.2016 - 16:48  ·  #23
30 cm langer... Meen je dat echt?
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 23.07.2016 - 19:05  ·  #24
Ik vind het probleem niet eens die Renault/Mitsubishi-look met die achterlichten. Het is die dwaze knik achterin. En de auto is te klein. 5cm breder, 5cm hoger en 30cm langer was goed geweest. En niet dat lelijke stuur + dashboard. Verder is het een prima auto, met die opmerking dat een auto die in 2016 op de markt komt natuurlijk full-electric moet zijn.

ben je aan het trollen ofzo?

of lijkt dat in mijn ogen zo omdat ik het eenvoudige een absoluut geweldige auto vind, VOORAL HETINTERIEUR!!
yes996
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 10:42  ·  #25
Ik weet bijna zeker dat ik nooit in een V90 zal gaan rijden,tenzij ze daar in Zweden ineens wakker worden en met een geslaagde facelift komen en een vijf en zescilinder motor,of zelfs een V8.

+1 !! :yes:
OttoV
Geslacht:
Leeftijd: 38
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 15:49  ·  #26
Quote door yes996

+1 !! :yes:

Ik wel. Met zo'n T8 is echt helemaal niks mis. Voor de echte kicks moet je toch niet bij Volvo zijn (vind ik dan...)
gillerbee
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 24.07.2016 - 19:58  ·  #27
natuurlijk komt die t8 er wel....kwestie van tijd....
GertjanT
Forumlid.
Homepage: gertjantillema.nl
Subject:

· 
Posted: 25.07.2016 - 00:22  ·  #28
Ik vind het dashboard echt matig. Met als toppunt een stuur dat werkelijk in elke Peugeot zou kunnen zitten.
En hoewel 30cm extra wellicht wat veel is, is de V90 geen grote auto. Mensen die de oude V90 gewend zijn, zullen het met me eens zijn: een V70, V70N en V70NN hebben voor zo'n dure (en goede) auto EN weinig beenruimte achter EN een bagageruimte die niet overhoudt. Datzelfde probleem heeft de nieuwe V90 weer. Om nog maar tee zwijgen over de S90, waar je wel erg weinig hoofdruimte achterin hebt als je 1.90+ bent.
Blackfox
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 25.07.2016 - 10:41  ·  #29
Quote door VolvoS60Racer

Wereld verandert, dus ook de manier waarop tegen auto's wordt aangekeken. Als je een S90/V90 afzet tegen een 2014 S80/V70 zie je dat Volvo met Geely weer een stap voorwaarts gemaakt heeft, waarbij bepaalde kernwaarden in een nieuw jasje gestoken zijn, en ja het is geen S90 / V90 960 uit de jaren 90...

Ik vond een jaar of 6 terug de huidige S60 ook niet mooi, inmiddels vind ik het fantastische wagen, en misschien wel mooier dan een 2002 S60 waarin ik nu rijd. De nieuwe huisstijl die me de XC90 is ingezet zal best wel even wennen zijn, maar uiteindelijk komt het volgens mij allemaal goed.

Eigenlijk kan ik me hier heel goed in vinden,vooral de opening ''Wereld verandert''.
Ben 5 jaar geleden met een S70 begonnen en dat vond ik ook niks voor die tijd :D .
Vervolgens een C70 maar dat heb ik altijd mooi gevonden.Toen kwam de S60 en dus mijn huidige auto.Vond het 2 jaar geleden en nu nog steeds, een fantastiche auto.
Voor die tijd had ik er niet zoveel mee,eigenlijk helemaal niks :D .

Oh ja het ging over de V90 :-) Persoonlijk vind ik het een mooie auto :-)
Voorlopig nog ff rijden met de S60.
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 25.07.2016 - 22:49  ·  #30
Ik ben dit voorjaar bij Volvo Beesd bij de introductie van de S90 / V90 geweest en heb ervaren, wat de uitgangspunten van Volvo waren voor deze automobielen.
Hakan Samuelsson (president en CEO Volvo Cars) verwoordde het alsvolgt: "De nieuwe Volvo's S90 en V90 bieden U een nieuwe vorm van luxe, met U als uitgangspunt. Een ervaring waarbij intelligent, fraai design harmonieert met geavanceerde vernieuwingen. De S90 en V90 combineren verfijnde natuurlijke materialen met geraffineerde intuïtieve technologie en vervolgen de weg die we met de XC90 zijn ingeslagen. Dit is de weg van de volgende generatie van Volvo Cars."
Niks over motorvermogens, laadruimtes, prestaties etc. Het gaat nu blijkbaar om de beleving in een auto. Welke soorten leer gebruikt worden, welke bomen die milieu vriendelijk worden gekapt om het dashboard van te maken, welke geluidsbeleving van het onboard entertainment verwacht mag worden.
De tijd, zoals ik hem heb gekend,met mijn grootvader en vader naar een autobedrijf gaan, motorkappen open zien gaan en geïmponeerd worden van een 6 cylinder of zelfs een 8 cylinder, praten over pk's, cijfers van 0 tot 100 km/h, proefritten maken, waarbij een verkoper even accelereert en remt, om de prestaties te demonstreren is verleden tijd.
Ik heb genoten van de presentatie van Volvo Cars, prima hapjes en drankjes, een prachtige aimabele show in een goede atmosfeer. Er is een nieuw tijdperk aangebroken, waarbij niet meer over prestaties wordt gesproken omdat dat allemaal onder controle is. Er gaat geen motorkap meer open tijdens de presentatie, er wordt niet meer over pk's gesproken, maar over leasetarieven en bijtellingen. Er wordt niet meer over onderhoud aan de automobiel gesproken maar over de "updates", die de systemen naar aanleiding van het uitleesbare gebruik noodzakelijk maken.
Enigszins gelaten reed ik na de presentatie in mijn 2001 S60 naar huis. Prima auto, zal me wellicht nog jaren dienen. Heeft geen updates nodig en wil gewoon onderhouden worden.

Selected quotes for multi-quoting:   0