De nieuwe Volvo V90 (officieel)

Bron: autoweek.nl

Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: De nieuwe Volvo V90 (officieel)

· 
Posted: 25.07.2016 - 22:59  ·  #31
Lijkt erop dat Volvo op de zakelijke markt doelt.
Luxe en extra's met een lage bijtelling zijn hier belangrijker dan een leuk blok.
Tja, het is een keuze..... :think
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 25.07.2016 - 23:04  ·  #32
Jammer. Ik ben blij met mn twee youngtimers. Petrolhead after all.
Bartje-V70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 25.07.2016 - 23:40  ·  #33
Ik begin inmiddels een klein beetje spijt te krijgen van het feit dat ik mijn (latente) volvo wens niet eerder heb waar gemaakt. We rijden beide pas twee jaar in een heerlijke 5 cilinder automaat en zijn er volledig aan verslingerd geraakt. Theoretisch zouden we nog jaren vooruit moeten kunnen met onze lage km standen (130 resp 90 duizend) maar ik wordt wel enigszins nerveus bij de gedachte dat ná deze auto's er hoogstwaarschijnlijk vervangers komen met anorexia blokken.

Futloos,karakterloos en een duurzaamheid van vaak minder dan 100 duizend km. Of dit voor volvo's geldt weet ik niet maar met de TFSI blokken van gerenomeerde duitse merken spelen zich (in het geheim) enorme drama's af. En helemaal oppassen geblazen is het voor de groep mensen die gewend was een ex-lease bak te kopen van een jaar of 4 a 5. Dat zouden wel eens heel veel katten in de zak kunnen zijn in de nabije toekomst.

Veel volvo's kunnen/konden moeiteloos 10, 15 of 20 jaar rond rijden. Maar deze vorm van duurzaamheid is behoorlijk uit de mode.
Jammer... inderdaad.
gillerbee
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 26.07.2016 - 08:09  ·  #34
ik heb er nog niet 1 in het eggie mogen aanschouwen, maar op de plaatjes lijkt het me een hele grote wagon, heb ik dat dan zo mis?

https://www.youtube.com/watch?v=Kl7qooB3-N0
Psaikie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

· 
Posted: 04.08.2016 - 14:01  ·  #35
Ik vind hem erg geslaagd. Maar de hellende achterruit had voor mij misschien ook anders gemogen. Als je alleen na het achterportier kijkt heeft ie wel wat van de v60... Dat dan weer wel. Blijft het wel in de familie... :friends:
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 04.08.2016 - 15:49  ·  #36
Het gaat in de automobiel industrie al jaren niet meer om de mensen die een auto kopen, het gaat om de lease auto's, daar zit het geld. Daar worden de nieuwe auto's verkocht EN daar wordt het geld verdient met onderhoud. De kopers van 2e en 3e hands die hun auto zelf onderhouden of bij een andere garage brengen zijn absoluut niet interessant. Economisch gezien logisch....

Maar zoals met de meeste economisch logische dingen......voor de mens gewoon ronduit Oeps. :-|
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 04.08.2016 - 16:16  ·  #37
Als je een mooie/goede hebt kun je hem beter houden.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.08.2016 - 16:24  ·  #38
Dit heet vooruitgang, jullie worden toch niet allemaal een stelletje oude zeurpieten !!!
Venderwel
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 05.08.2016 - 07:07  ·  #39
Jasperheisterkamp
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 56
Subject:

· 
Posted: 05.08.2016 - 08:04  ·  #40
Een mooie auto, ik kan er niets anders van maken eerlijk is eerlijk.

Maar, als ik het allemaal zo lees hier, hoeven we ons voorlopig nog niet druk te maken. Laat de auto zich eerst maar bewijzen. We zijn blij met onze V of S en koesteren die. Op onderhoud wordt vaak niet bezuinigd en we weten wat we hebben aan onze auto.

Dit is een nieuwkomer, misschien een opvolger voor onze huidige V of S... misschien ook niet.

Er komt heus voor mij wel een keer een moment dat ik een rit kan maken in de V90. ( mijn werkgever gaat er zo en zo 1 bestellen) Dan kan ik bepalen of het hem wordt in de toekomst.

Voorlopig rijd mijn V nog, ik wil er zeker nog 10 jaar in tokkelen, en dan zie ik wel weer. Jarenlang heb ik in een mooie 940 estate gereden, en wilde niet mee met de moderne techniek van de V70 D5, met alle toeters en bellen. Nu zou ik niet meer terug willen... De V70 is moderner dan de 940 en zo is de V90 moderner dan de V70...

Wie weet...
V70R^2
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 05.08.2016 - 12:16  ·  #41
Vind volvo al een tijdje achteruit gaan, de V40 en V60 zijn verschrikkelijke auto's om in te rijden. Soort van Duitse sportiviteit, maar dan eigenlijk enkel de ongemakken en niet de sportiviteit..

Blij 3 jaar geleden twee nieuwe auto's weg te hebben gedaan en drie bijtellingsvriendelijke volvo's op de oprit te hebben gezet, sneller, betrouwbaarder, sportiever voordeliger en ook nog comfortabeler. Toen wisten ze wel wat auto's maken betekende :)
jojo buitenzorg
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 30.08.2016 - 20:16  ·  #42
Quote door Jasperheisterkamp

Een mooie auto, ik kan er niets anders van maken eerlijk is eerlijk.

Maar, als ik het allemaal zo lees hier, hoeven we ons voorlopig nog niet druk te maken. Laat de auto zich eerst maar bewijzen. We zijn blij met onze V of S en koesteren die. Op onderhoud wordt vaak niet bezuinigd en we weten wat we hebben aan onze auto.

Dit is een nieuwkomer, misschien een opvolger voor onze huidige V of S... misschien ook niet.

Er komt heus voor mij wel een keer een moment dat ik een rit kan maken in de V90. ( mijn werkgever gaat er zo en zo 1 bestellen) Dan kan ik bepalen of het hem wordt in de toekomst.

Voorlopig rijd mijn V nog, ik wil er zeker nog 10 jaar in tokkelen, en dan zie ik wel weer. Jarenlang heb ik in een mooie 940 estate gereden, en wilde niet mee met de moderne techniek van de V70 D5, met alle toeters en bellen. Nu zou ik niet meer terug t willen... De V70 is moderner dan de 940 en zo is de V90 moderner dan de V70...

Wie weet...

Grappig toch, ik heb zojuist m'n 2008 weer ingeruild op n 2005... Ik vond t helemaal niks. En ook deze V90....ik vind t een lelijk hok...zal prima rijden enzovoort maar toch... Zal m'n leeftijd wel zijn :D
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 31.08.2016 - 18:33  ·  #43
Over smaak valt niet te twisten.
Echter, vroeg of laat zullen we geen keuze meer hebben.
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.08.2016 - 19:32  ·  #44
Quote door Venderwel

Heeft niks met zeurpieten te maken, niet alle vooruitgang is goed, dat is in het verleden zeker wel bewezen.

+1
De Don
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

· 
Posted: 01.09.2016 - 06:35  ·  #45
Halverwege de jaren 90 maakte Mercedes een val door een samenwerking (overname van) met Chrysler.
De introductie van watergedragen lakken in combinatie met goedkoop pisbakkenstaal hebben het merk geen goed gedaan,en het heeft lang geduurd voordat men daar weer bovenop was.

Hetzelfde gaat ook onherroepelijk met Volvo gebeuren,in 1999 werd de personenautodivisie verkocht aan Ford,en in 2010 doorverkocht aan het Chinese Geely.

De door ons geroemde 5 cilinders zijn al verdwenen,evenals de door ons geroemde beleving.
Wat word het volgende? Als ik op dit moment de keuze van een nieuwe auto zou hebben weet ik werkelijk niet wat te kiezen.

Selected quotes for multi-quoting:   0