Nieuwe voorruit

Autotaalglas of Carglass?

[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

Re: Nieuwe voorruit

· 
Posted: 06.03.2025 - 13:54  ·  #16
Ik zou jezelf niet zo blind staren op het merk. Volvo werkt met verschillende leveranciers
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 06.03.2025 - 14:46  ·  #17
Ik ga denk ik voor Autotaalglas. Daar heb ik in het verleden wel goede ervaring mee met lease auto's.

Ik zou het liefst wel een originele terug monteren, maar ga daar geen extra geld aan uitgeven.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 06.03.2025 - 14:47  ·  #18
Nah, bij de dealer hebben ze qua ruitjes een leverings probleem… vervanging uitgesteld…
ProVolvo
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 65
Subject:

· 
Posted: 06.03.2025 - 21:09  ·  #19
In 2020 bij de ex V70 is er door Carglass een nieuwe ruit met zonneband geplaatst en was netjes gedaan. De V70N was toen ruim 16 jaar oud en de ruit had 350k mee gedaan waardoor die ruit door de enorme zandstraling bij laagstaande zon een complete anti-zicht filter gaf. Had toen een ster in de ruit en door even aan de binnenkant hierop te drukken waard dit een scheur :D Joepie, de nieuwe ruit werd zonder eigen risico vervangen.
De afhandeling door Carglass is perfect gegaan, ook de “regensensor” voor het sluiten van het openstaand dak hebben ze toen geregeld. Ook geen last van windgeruis. Wel zul je de rubber kapjes in de hoek onderin zelf moeten vervangen want bij die leeftijd komen die zeer gehavend uit de strijd.
Daarbij is jou Volvo al aardig op leeftijd dus zal de nieuwe ruit zijn tijd wel volbrengen.
S80tig
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 07.03.2025 - 09:29  ·  #20
RenDCarparts + lokale glaszetter
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 08.03.2025 - 00:02  ·  #21
Quote door koennie

Ja zo ziet de mijne er ook uit, na 460k is zo'n ruit toch echt wel aan vervanging toe.
Los van dat je ruit direct weer aan vervanging toe was, was je tevreden over de ruit van Autotaalglas?

Hij ligt er netjes in en ze hebben ook alles netjes schoon achtergelaten. Ik heb de indruk dat de ruit een STUK dunner is.
Ooit bij een vorige auto de ruit laten vervangen door Carglass Eindhoven, daar trof ik een puinbak en moest A-stijl kappen zelf goed inklikken en een jaar later de rubber strip aan de buitenkant vastkitten.

Vanaf dat ik de auto gekocht heb, wilde ik eigenlijk al een nieuwe ruit, maar hij was niet echt stuk...
Zo'n nieuwe ruit doet echt ZO veel voor je beleving.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.03.2025 - 22:00  ·  #22
Afspraak is gemaakt bij Autotaalglas, we gaan het beleven.

Ik wou altijd een regensensor, als ik nu een ruit laat monteren die geschikt is voor regensensor, is het dan een kwestie van software laden en de juiste hendel en de sensor zelf?
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 17.03.2025 - 23:24  ·  #23
Met een beetje geluk wel, maar zonde van je geld vind ik. Als het ding nou fatsoenlijk zou werken heb je er nog wat aan.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 18.03.2025 - 02:29  ·  #24
Eensch met Jeroen.
Je moet hem altijd nog met de hand aanzetten en dan komt het neer op de grootte van de druppels en je snelheid.
Wat mij betreft is de sensor altijd te laat.
Asterix
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 18.03.2025 - 06:10  ·  #25
De regensensor werkt prima! Ben er zeer tevreden over (V70 III).
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2025 - 07:36  ·  #26
Mijn V70III geeft er ook een, maar hij heeft me nog nooit positief verrast. Hij gaat naar mijn mening meestal een standje te snel, ook al kan je de gevoeligheid instellen met het draaiwieltje, dan nog blijft het behelpen en gebruik ik dus liever de manuele standen. De snelste stand gaat bij mij alleen aan als er echt geen hand voor ogen te zien is, minder dan eens per jaar denk ik.
Anyway, dit topic ging over voorruiten :-)
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 18.03.2025 - 08:01  ·  #27
Nah, zit nog steeds op de kreng voor mij te wachten… verwachte aankomst volgens dealer is nu 27/3 🙄
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2025 - 09:19  ·  #28
Oke duidelijk, ik hou het bij een standaard ruit haha
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 18.03.2025 - 11:03  ·  #29
Juli 2022 bij MGS autoglas in Eindhoven de voorruit van de V op eigen kosten laten vervangen na steenslag met gevolg scheuren.
Volgens zijn systeem moest er een ruit in met licht en regen sensor.
Echter zitten deze opties niet op mijn V en na wat foto's te hebben gestuurd bevestigde MGS dat het systeem er naast zat.
Ik had volle inspraak over merk en type ruit.
€320,- voor een Pilkington incl zonneband.

Klaar terwijl je wacht (al duurt een ruit zetten wel even) met prima koffie.
Echter toen ik naar huis reed zag ik een flinke snee in de hoek van het dashboard.
Toen ik hem erover informeerde kreeg ik in eerste instantie te horen dat die snee er al zat.
Maar na een paar foto's te hebben gestuurd gaf ie toch aan dat ie misschien per ongeluk een fout had gemaakt.
Hij wilde het wel via zijn verzekering regelen.
MGS was nieuw in the business en ik heb er toen zelf voor gekozen om het niet verder te vervolgen.
Een foutje is menselijk en verse ondernemers hebben al genoeg moeite om het hoofd boven water te houden.
Misschien dat ik wel anders had gehandeld als hij (en zijn vrouw die de administratie deed) niet zo'n vriendelijke mensen waren geweest.

De ruit zit er nu bijna 2,5 jaar in en heeft zover ik weet geen lekkages of andere eigenaardigheden.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.03.2025 - 11:08  ·  #30
Dat is chique van je... Ik had een dergelijke grote snee niet kunnen accepteren.

Selected quotes for multi-quoting:   0