Nieuwe voorruit

Autotaalglas of Carglass?

koennie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Nieuwe voorruit

· 
Posted: 04.03.2025 - 21:51  ·  #1
Helaas, een flinke barst in mijn voorruit.
Aan de andere kant, hij heeft zijn beste tijd wel gehad met deze kmstand. Ik heb zelfs polijsten overwogen, maar nu is vervangen dus nodig.

vanuit mijn verzekering kan ik kiezen tussen Autotaalglas of Carglass, wat is jullie voorkeur?
Ik meen dat ik nu een pilkington ruit heb, deze heb ik er graag weer in, maar is het mogelijk dat te kiezen?
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Nieuwe voorruit

· 
Posted: 04.03.2025 - 22:12  ·  #2
Ah , jij ook ? Ik krijg er vrijdag weer een nieuwe in. Deze heeft net het jaar niet gehaald…

Waar ? Ik heb vorig jaar er een op eigen kosten bij specifiek bij de dealer in laten zetten. Schijnt een dikte verschil in te zitten (?). Daarbij , als het ding er niet lekker in zit en windgeruis geeft is het een probleem van de dealer.

Die ruit is dus nu door steenslag gescheurd maar gat bij de dealer vervangen worden.
Niet bij Carglass of iets dergelijks.

De originele ruit zoals je m had is niet meer… je krijgt bij dealer nu een Chinees fabrikaat . Zit er verschil in ? Ja, de zonneband is anders, minder breed en de lijn van die band loopt anders.

Ik heb een all risk bij Interpolis . Glas heeft eigen risico van 150 euro en ook al stellen ze standaard via de AI telefoon Carglass etc voor , je mag ook je eigen garage kiezen als dat een BOVAG bedrijf is…
Jeroen
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: o550.nl
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 01:02  ·  #3
Ik heb ook net een nieuwe. Verzekerd bij NH1816, AW+, via Dealer Glass bij de Volvo dealer de ruit laten plaatsen, 75 euro eigen risico.
Geen idee wie die ruit maakt, de mijne lijkt ook iets anders dan wat er in zat.
Maar de V70 heeft een Carglass ruit, die zonneband is echt heel anders. Of die ruiten nou echt slechter zijn... Zeg het maar.
En zullen die glas boeren niet allemaal dezelfde leverancier hebben?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 07:35  ·  #4
Ik zit ook bij Interpolis maar vorige maand een nieuwe ruit gekregen zonder eigen bijdrage
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 08:26  ·  #5
Quote door hermanusb

Ik zit ook bij Interpolis maar vorige maand een nieuwe ruit gekregen zonder eigen bijdrage

🤔 das apart ? Hoe heb je dat dan geregeld ? Bij blik schade enzo kun je zelf kiezen voor een ER . Bij glasschade is die keuze er niet.

Maakt het uit waar je de ruit laat zetten ?
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 08:55  ·  #6
Ik heb ook geen eigen risico met mijn wa+ verzekering.
Ik zit bij de KNMV en heb alleen de keuze uit Carglass of Autotaalglas.

Ik denk dat ik maar kies voor Carglass, die zit namelijk om de hoek. Ik zal ze eens vragen wat voor ruit het gaat worden.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 09:18  ·  #7
Quote door koennie

Ik zit bij de KNMV…

Bij centraal beheer had ik ook geen ER op glas maar daar stopte ze dan wel je no claim opbouw voor een jaar.

Die 150 is prima te overleven maar dat Hermanusb ook bij Interpolis het niet heeft 🤨
Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 10:24  ·  #8
Het zou wel interessant zijn als de deelnemers met een nieuwe ruit zouden willen vermelden van welk merk de ruit is en of ze er tevreden over zijn. Ik moet ook een nieuwe ruit (zit los en is toch al oud en zit een sterretje in, dus dan beter een nieuwe op kosten van de verzekering denk ik dan?) en volgens mijn buurman laat ik dat het best bij de dealer doen omdat zijn ervaring is - zij het met andere merken, niet Volvo - dat de originele ruit van betere kwaliteit (dikker) is dan een aftermarket ruit. Maar ik lees hierboven dat er bij de dealer in NL ook een Chinees fabrikaat wordt geplaatst. Ik denk eigenlijk niet dat mijn verzekeraar de keus biedt, zij hebben deals met (in mijn geval) Carglass, maar het is het onderzoeken waard. En uiteindelijk...Carglass is toch een van de grootste partijen op dit vlak dus ze zullen wel iets goed doen
Gummiebeer
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 10:49  ·  #9
Vorig jaar ivm een gezandstraalde ruit waar niet door te gluren was laten vervangen bij een lokale ruitenboer. Die heeft de ruit een handje geholpen zodat het een verzekering werk werdt..
Vervangen voor een Pilkinton met blauwe band.
Wa+ verzekerd en niks hoeven te betalen aan eigen risico.
Ook tevreden met de ruit en goed erin gezet.
Dus probeer het via een lokale ruitenboer te doen, mits aangesloten aan glasgarant oid.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 11:14  ·  #10
Persoonlijk ben ik niet van “ een handje helpen want dan betaald de verzekering” .
Om die reden heb ik vorige jaar een flink gekraste voorruit op eigen kosten laten vervangen bij de dealer en daar werd dit geplaatst. Dikte is iets meer dan 5,5 mm

Fabrikant is Fuyao en nieuw origineel Volvo. Dat is het meeste inmiddels.. enige afwijkende is die zonneband. Prijs op de balie is 580 euro .

7 maart krijg ik er dus weer zo een.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
ries123
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 13:33  ·  #11
Hier ook een originele Chinese ruit. Prima hoor, niks mis mee
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 05.03.2025 - 14:15  ·  #12
Quote door MTE

Quote door koennie

Ik zit bij de KNMV…

Bij centraal beheer had ik ook geen ER op glas maar daar stopte ze dan wel je no claim opbouw voor een jaar.

Die 150 is prima te overleven maar dat Hermanusb ook bij Interpolis het niet heeft 🤨

Ik heb ook niet dat de opbouw van schade vrije jaren een jaar stilstaat.
Wel heb ik via de site van interpolis een reparateur uit de buurt uitgekozen.

En carglass stond er niet bij.
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 06.03.2025 - 01:45  ·  #13
Bij Autotaalglas de ruit laten vervangen en 3 weken later een steentje die er bijna dwars doorheen kwam.

17 jaar zat de vorige erin, zag eruit als een sterrenhemel als ik een tegenligger had, met 10.000 lichtpuntjes, maar wel heel tot ik zo'n kap die over een vrachtwagenwiel zit op mijn vooruit kreeg. Dat vond ik een geldige reden om te barsten.

"Ja, dat is wel vette pech, maar dat ligt niet aan de kwaliteit van de ruit" zei die vent. Weer eigen risico van 100.- mogen aftikken.
koennie
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 06.03.2025 - 06:36  ·  #14
Ja zo ziet de mijne er ook uit, na 460k is zo'n ruit toch echt wel aan vervanging toe.
Los van dat je ruit direct weer aan vervanging toe was, was je tevreden over de ruit van Autotaalglas?
M95
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 06.03.2025 - 06:39  ·  #15
Bij mijn V70 is er vorig jaar door carglass een nieuwe voorruit geplaatst.

Bij het ophalen nog even een praatje met de monteur, hij zei dat het goede ramen zijn die niet snel beschadigen (zelfs met een stanley mes zou je hem niet kunnen beschadigen).
Ondanks het mooie verhaal zat er na een aantal weken weer een sterretje in.

Daarnaast hebben zij de (dak)strips niet netjes teruggeplaatst en lijkt er ook wat te zijn met het bovenste rubber. M.i. is het formaat van de ruit gewoon niet goed.

Persoonlijk sla ik carglass de volgende keer over.

Overigens via de verzekering gelopen en geen eigen risico hoeven betalen.

Selected quotes for multi-quoting:   0