nivomat lek na 30000 km en 1 jaar en 10 maanden

Volvotraveler
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 73
Subject:

nivomat lek na 30000 km en 1 jaar en 10 maanden

· 
Posted: 13.09.2016 - 11:54  ·  #1
Wat vinden jullie van de volgende situatie.
Eind 2014 moesten de niveaumats van mijn V70 4WD vervangen worden (km stand 280K). Origineel niveauregelset (850 euro ex btw en ex montage) laten plaatsen. Nu, 30.000 km verder, is het exemplaar rechtsachter lek. Het rammelt en er staat olie boven in de schokbreker. De situatie voorgelegd aan de garage. Ja, zo'n ding moet toch langer dan 30K meegaan. Ze hebben dit bij Volvo aangekaard. Hun antwoord, garantie is verlopen, dus niet thuis. Vervolgens zijn ze naar de importeur gegaan. Deze gaf de optie nivomat voor nettoprijs en 50 euro extra korting. Voor 399 euro wordt uiteindelijk een nieuwe nivomat geplaatst. Al met al betaal ik het gelach.
Komt dit vaker voor? Zijn er alternatieven?
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: nivomat lek na 30000 km en 1 jaar en 10 maanden

· 
Posted: 13.09.2016 - 12:16  ·  #2
Belachelijk.

Meer kan ik er niet over zeggen,
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 13.09.2016 - 12:16  ·  #3
Ik weet niet of het vaker voorkomt (tot dusver nog niet gezien), maar ben wel van mening dat ze niet binnen 2 jaar mogen lekken.
Lijkt mij meer iets voor een rechtsbijstand, want ik denk dat ze juridisch niet wegkomen met zo'n antwoord.
Normaliter moet je ervan uit kunnen gaan dat een schokbreker het wel een behoorlijk lange tijd uit kan houden.
Kennelijk gokken ze erop dat je voor dit soort bedragen geen actie onderneemt.
Ik weet niet of je rechtsbijstand hebt, maar als je die hebt....
Steve
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Homepage: stevemansveld.nl
Subject:

· 
Posted: 13.09.2016 - 12:19  ·  #4
Ik ben van mening dat je mag verwachten dat dit product langer meegaat dan de genoemde termijn van bijna twee jaar en 30000km en dat als de importeur niet thuis is je door moet gaan naar de fabrikant.

Het product voldoet gewoon niet waar de fabrikant 'm voor gemaakt heeft.

Ik ben het met Hans eens en zou de strijd aangaan. Kan me niet voorstellen dat je in het ongelijk gesteld wordt.
JJM
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 13.09.2016 - 14:28  ·  #5
die van mij houden het nu al 9 jaar en 340.000 uit. Ja, wat mag je er dan nog van verwachten? Maar toch, als voorbeeld van hoe het ook kan...

Niet toevallig een jurist in de familie/buurt?
Volvotraveler
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 73
Subject:

· 
Posted: 01.11.2016 - 13:41  ·  #6
Alles werkt weer naar behoren.
Nadat ik de garage heb aangesproken op hun wettelijke verplichting, bleven zij zich verschuilen achter de VACO leveringsvoorwaarden. Ik heb daarna mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Na wat hen en weer gepraat is er gekozen voor een middenweg. De verzekeraar vond het te duur worden om er een overigens terechte zaak voor aan te spannen. Van de vierhonderd Euro heb ik 130 Euro betaald en de verzekeraar de rest. Ik ben daar mee akkoord gegaan om maar van de ellende verlosd te zijn en weer een werkende nivomat te hebben. Zaak gesloten.
yes996
VolvoV70forum core member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 01.11.2016 - 15:12  ·  #7
Quote door Volvotraveler

Nadat ik de garage heb aangesproken op hun wettelijke verplichting, bleven zij zich verschuilen achter de VACO leveringsvoorwaarden. Ik heb daarna mijn rechtsbijstand ingeschakeld. Na wat hen en weer gepraat is er gekozen voor een middenweg. De verzekeraar vond het te duur worden om er een overigens terechte zaak voor aan te spannen. Van de vierhonderd Euro heb ik 130 Euro betaald en de verzekeraar de rest. Ik ben daar mee akkoord gegaan om maar van de ellende verlosd te zijn en weer een werkende nivomat te hebben. Zaak gesloten.

Het blijven ook boefjes die verzekeraars. Wel altijd halen maar zo weinig mogelijk willen betalen. Wat is nu 130 euro voor hun. Erg zielig als je nagaat wat ze er mee besparen om geen recht zaak aan te hoeven gaan.
Jij hebt gelijk dat je akkoord bent gegaan want zoiets sleept maanden voort, of niet langer.
Sabelhout
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 02.11.2016 - 08:09  ·  #8
Quote door yes996

Quote door Volvotraveler

Het blijven ook boefjes die verzekeraars. Wel altijd halen maar zo weinig mogelijk willen betalen. Wat is nu 130 euro voor hun. Erg zielig als je nagaat wat ze er mee besparen om geen recht zaak aan te hoeven gaan.
Jij hebt gelijk dat je akkoord bent gegaan want zoiets sleept maanden voort, of niet langer.

Volgens mij heeft de verzekeraar €270 betaald.

Maar ik snap het heel goed voor zo'n verzekeraar; elke keer toch een kosten-batenanalyse maken. Wij hebben het een keer gehad met een reparatie aan de vaatwasser die volgens Siemens niet onder garantie viel. Daar heeft de verzekeraar er ook voor gekozen de reparatie te vergoeden ipv het gevecht met Siemens aan te gaan.

Selected quotes for multi-quoting:   0