Bovenstaand allemaal te hebben gelezen bekruipt mij het gevoel, dat verkeerde uitgangspunten worden gekozen om het onderstel strakker te maken. Een Volvo is een vergevingsgezinde auto, waarvan geen sportwagenaspiraties van moeten worden verwacht. Dat resulteert in een gevoel van comfort, dat door menigeen als prettig wordt ervaren. Wil je zo'n auto strakker laten sturen kun je eindeloos blijven experimenteren met verlagingssets, strakkere; kortere; progressief gewonden veren en noem het allemaal maar op. Als je dat allemaal onder een torderend onderstel monteert bereik je niet datgene wat je wilt, als je niet eerst het frame strak maakt. En daar geldt maar een oplossing en dat is de rubber bussen van de draagarmen door PU bussen te vervangen en veerpootbruggen voor dan wel achter om de torsie van het frame te beperken.
Heb je dat gedaan, kun je verder experimenteren met veren en schokbrekers met de karakteristiek (vwb, ingaande en uitgaande demping) die je voor ogen staat.
Heb je dat gedaan, kun je verder experimenteren met veren en schokbrekers met de karakteristiek (vwb, ingaande en uitgaande demping) die je voor ogen staat.