Een vraag aan de ervaringsdeskundigen:
Ik heb momenteel nivomats die met 324.000km qua demping wel hun beste tijd hebben gehad. Houden de auto nog prima op hoogte, maar de achterkant deint naar mijn mening wat teveel. De auto heeft een lpg ringtank in de kofferbak. Ik rij zelden met een aanhanger (2-3x per jaar met een tandemasser).
Nu heb ik twee (qua kosten vergelijkbare) opties:
Een setje gebruikte nivomats monteren (125.000 - 175.000km oud), met behoud van de functie van de automatische hoogte regeling.
Nieuwe gewone dempers in combinatie met MAD versterkte achterveren (i.v.m. de lpg tank).
De eerste optie is het makkelijkst, maar ik twijfel of ik dan niet al zo ver versleten nivomats heb (qua demping) dat ik er te weinig mee opschiet. De tweede optie is alles nieuw, maar dan is de vraag hoe het met de hoogte van de achterkant uit komt (trekhaakhoogte?).
Een tweede vraag is als de gewone dempers zou plaatsen, dan lees ik verschillende verhalen over het vervangen van de topmount. Deze zou vervangen moeten worden door een andere, hoewel ik ook tegenkom dat mensen de nivomat mount gebruiken voor gewone dempers. Iemand hier ervaring mee?