Ik breng mijn 2 Volvo's (V70 uit 2001 en een C70 uit 1999) altijd bij een algemeen garagebedrijf waar een paar monteurs zelf ook overtuigd Volvo rijden. Ze hebben daar de gewoonte om bij het vervangen van de distributieriem ook de waterpomp en het nokastandwiel te vervangen. Inmiddels heb ik ondervonden dat dat heel verstandig is ondanks dat Volvo aangeeft dat dat pas bij de 2e keer vervangen nodig is.
Ik heb mijn Volvo's beide gekocht nadat kort daar voor de distributie was vervangen en bij beide auto's begaf ca 30.000km later de oliekeerring in het nokastandwiel het. Gevolg; een flink oliespoor op straat en wéér de distributieriem vervangen. Zo'n ding kost dan wel €300 extra maar doe het maar wel... :yes:
Ik heb mijn Volvo's beide gekocht nadat kort daar voor de distributie was vervangen en bij beide auto's begaf ca 30.000km later de oliekeerring in het nokastandwiel het. Gevolg; een flink oliespoor op straat en wéér de distributieriem vervangen. Zo'n ding kost dan wel €300 extra maar doe het maar wel... :yes: