De krukas is de ruggengraat van een motor, die drijft zowel de distributieriem aan als de multiriem. Het zou mij verbazen als je van bovenaf kan zien dat de krukaspoelie versleten is (wat me op zich sowieso al stug lijkt, tenzij er een dempende laag in zit, maar van oudsher is het gewoon een stuk metaal), volgens mij wordt je gewoon een moeilijk woord voor de neus gegooid om je op kosten te jagen. Misschien dat er bij een XC90 meer ruimte is, maar bij mijn V70 moet je zelfs van onderaf moeite doen om de aandrijving te kunnen bekijken, dus als je het mij vraagt word je bij de neus genomen. Tenzij het bij een betrouwbare verkoper was...
Je bericht klinkt mij er toch wel naar als dat je er verstandig aan zou doen om ofwel iemand mee te nemen met verstand van zaken, of een aankoopkeuring te laten doen bij een zeker weten betrouwbare partij. Een XC90 mag dan wel een Volvo zijn, maar wel een zware en dure (zoals de meeste overigens). Dus er kan veel kapot aan, er gaat ook het een en ander kapot aan met hoge kmstand en leeftijd, en het is veelal duur om het te laten maken.
Je bericht klinkt mij er toch wel naar als dat je er verstandig aan zou doen om ofwel iemand mee te nemen met verstand van zaken, of een aankoopkeuring te laten doen bij een zeker weten betrouwbare partij. Een XC90 mag dan wel een Volvo zijn, maar wel een zware en dure (zoals de meeste overigens). Dus er kan veel kapot aan, er gaat ook het een en ander kapot aan met hoge kmstand en leeftijd, en het is veelal duur om het te laten maken.