Ik heb een vraag ,hetzei al gevraagd of niet ,ik kan de gegevens niet vinden.
Duratie en lift van een 2,4 uit 2002 van een atmosferische 170 pk en die van een 200 pk turbo .
Ik heb dus een 200pk geshimde t4 uit 2002.
Turbo is goed en de actuator op 0,3 bar afgeregeld. Een verse boost control valve geplaatst.
Ik heb al de injectoren van 237 cc( OEN91863400)
Vervangen door 310 cc injectoren (OEN92021000)
De auto een harde reset gegeven zodat de computer zijn sensoren opnieuw moet inleren en hiermee het management afgesteld op de verse injectoren .
Ook heb ik een externe zelflerende chip op de obd poort geplaatst .
Dit geeft al een zeer positief effect
Nu wil ik niet de turbodruk nog meer verhogen om de inlaat weerstand zien te overwinnen maar zorgen dat de lucht en brandstof makkelijker in en uit de cilinders kunnen . Dat gaat het beste met een nokkenas wissel . De kop doe ik niks aan ,die heeft al een goede flow .
En mochten er geen significante verschillen zijn , stopt hier het optimaliseren van de motor .
Ik ga niet de turbo vervangen voor een grotere aangezien hij onderin nog heerlijk werkt op zijn toeren .
Duratie en lift van een 2,4 uit 2002 van een atmosferische 170 pk en die van een 200 pk turbo .
Ik heb dus een 200pk geshimde t4 uit 2002.
Turbo is goed en de actuator op 0,3 bar afgeregeld. Een verse boost control valve geplaatst.
Ik heb al de injectoren van 237 cc( OEN91863400)
Vervangen door 310 cc injectoren (OEN92021000)
De auto een harde reset gegeven zodat de computer zijn sensoren opnieuw moet inleren en hiermee het management afgesteld op de verse injectoren .
Ook heb ik een externe zelflerende chip op de obd poort geplaatst .
Dit geeft al een zeer positief effect
Nu wil ik niet de turbodruk nog meer verhogen om de inlaat weerstand zien te overwinnen maar zorgen dat de lucht en brandstof makkelijker in en uit de cilinders kunnen . Dat gaat het beste met een nokkenas wissel . De kop doe ik niks aan ,die heeft al een goede flow .
En mochten er geen significante verschillen zijn , stopt hier het optimaliseren van de motor .
Ik ga niet de turbo vervangen voor een grotere aangezien hij onderin nog heerlijk werkt op zijn toeren .