Het ging een tijdje goed maar vanmorgen ging het oranje motorlampje weer branden. Naar de dealer die de auto heeft uitgelezen. Dit gaf aan dat de nokkenaspositieresetvalve een storing had. Dit had met inwendige vervuiling te maken. Demonteren, schoonmaken en monteren met een nieuwe pakking zou de foutmelding kunnen verhelpen. Nou vraag ik mezelf af of er dan niet meer interne vervuiling is in andere onderdelen in en rondom het blok. Nou mag het ook wel na 250000 km. Voor zover ik kan beoordelen is de carterventilatie nog open en bij de olie vuldop zit geen mayonaises. Zijn er meer mensen die dit hebben gehad. Ik vind er niet veel over terug.
Ook het mysterie van de defecte koppelings pedaal sensor is opgelost. Een minimaal lekkende hoofdkoppelings cilinder voorzag de koolstofbaan van een mooi filmlaagje remolie. Niks van gemerkt omdat ik nooit olie tekort heb gehad.
Ook het mysterie van de defecte koppelings pedaal sensor is opgelost. Een minimaal lekkende hoofdkoppelings cilinder voorzag de koolstofbaan van een mooi filmlaagje remolie. Niks van gemerkt omdat ik nooit olie tekort heb gehad.