je zou de nok lifthoogte kunnen opmeten en vergelijken.
de fysieke plek van de nokken op de as lijkt me ook belangrijk ik heb eigenlijk geen idee of deze gelijk zijn voor in- en uitlaatzijde.
Ook zou je de lagering moeten bekijken, zijn deze aan beide zijden gelijk? Is de manier van nokkenastandwiel montage aan beide zijden gelijk?
Voor zover ik het van de 5cil blokken weet kan je het nokkenas tandwiel verdraaien (timen) op de nokkenas door de centrale bout te lossen.
Bij een VVT nokkenas moet je 'm zodanig vastzetten dat je tegen de veerdruk in (!) de timing merktekens goed hebt staan terwijl je tegelijkertijd de nokkenassen en de krukas in de voorgeschreven positie hebt gefixeerd met de speciale fixeer tools.
Hier een mooi filmpje over het vervangen van een distributieriem op een whiteblok turbo moter.
http://www.youtube.com/watch?v=o4uLvH151-c
<iframe width="560" height="315" src="//www.youtube.com/embed/o4uLvH151-c" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
In mijn oude 940LPT met simpele 8-kleps moter had ik een omgeslepen K-nokkenas zitten waarvan de uitlaat nokken meer lift hadden dan de inlaatnokken. (dual pattern camshaft.) bij turbo motoren helpt dat de turbo vroeger op te spoelen.
Dat zou ik ook wel op een turbo white blok willen hebben.
Dan zou je bv een hogere lift inlaat nokkenas kunnen gebruiken op de uitlaatzijde van een Turbo moter. Dan heb je ook dual pattern.