Gisteren heb ik mijn DICE ontvangen, en meteen de auto uitgelezen. Afgezien van wat oude foutcodes, blijft er eentje steeds terug komen, namelijk ECM-340B - "Inlaat nokkenassensor - Signaal ontbreekt".
Ik heb m.b.v. VIDA ook de snel-test gedaan, en ik zie daar inderdaad geen verdraaing/verstelling van de inlaatnokkenas. Als ik de stekker lostrek van de sensor, loopt de motor ook niet anders (beter of slechter).
Nu heb ik met het vervangen van de nokkenasversteller van de uitlaatzijde die sensor ook los gehad, dus ik heb de stekkers gecheckt en ff ingespoten met contactspray, maar de fout blijft terug komen. Ik merk overigens niks raars met rijden en/of starten.
In VIDA kan ik vrij weinig terug vinden om de sensor te
en/door te meten. Heeft iemand nog tips/ideeën om iets door te meten met een multimeter? Gaat die sensor vaker stuk (het is een simpele hall-sensor, je zou verwachten dat zoiets wel heel blijft?)?
Ik heb m.b.v. VIDA ook de snel-test gedaan, en ik zie daar inderdaad geen verdraaing/verstelling van de inlaatnokkenas. Als ik de stekker lostrek van de sensor, loopt de motor ook niet anders (beter of slechter).
Nu heb ik met het vervangen van de nokkenasversteller van de uitlaatzijde die sensor ook los gehad, dus ik heb de stekkers gecheckt en ff ingespoten met contactspray, maar de fout blijft terug komen. Ik merk overigens niks raars met rijden en/of starten.
In VIDA kan ik vrij weinig terug vinden om de sensor te