nokkenassensor

pp110
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

nokkenassensor

· 
Posted: 22.10.2013 - 22:29  ·  #1
vandaag bij Walter een nieuwe sleutel gehaald, en deze moest worden ingeleerd
nu heb ik de monteur ook gevraagd om alles even te resetten, en aldus geschiedde
maar nu blijkt dat de nokkenaspostitiesensor een te laag signaal geeft.
en is starten idd laatste tijd nogal moeilijk
maar met de sensor losgekoppeld is er niets aan de hand, rijdt z als een dolle en is het starten way easier...
is dit noodzaak om ingeplugd te zitten,of kan ik ook zonder :-/ kkenaskken
heb het over ECM/6440 nokkenasresetklep
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

Re: nokkenassensor

· 
Posted: 22.10.2013 - 22:35  ·  #2
Hij zit er niet voor niets op. ;-)
...

Subject:

· 
Posted: 22.10.2013 - 22:43  ·  #3
Als de nokkenasversteller in werking moet treden ben je vermoedelijk verder van huis vriend! ;)
pp110
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 23.10.2013 - 08:59  ·  #4
nee, het gaat over dat sensor/dingetje bovenop het kleppendeksel, naast de distriutie, lijkt mij een fine-tune ding, en ALS ze het zoals uitdraai weergeeft niet doet, of ze geeft de verkeerde info, is loskoppelen toch ook mogelijk, want dan rijdt ze gewoon beter en heeft meer powerrr
las dat er vaak sludge in zit omdat er nog geen filtertje in de pakking zat ( nu wel) maar lekker makkelijkte krijgen zo´n sensor voor een T5...NOT
TeeFive
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 23.10.2013 - 09:14  ·  #5
Quote door pp110

nee, het gaat over dat sensor/dingetje bovenop het kleppendeksel, naast de distriutie, lijkt mij een fine-tune ding, en ALS ze het zoals uitdraai weergeeft niet doet, of ze geeft de verkeerde info, is loskoppelen toch ook mogelijk, want dan rijdt ze gewoon beter en heeft meer powerrr
las dat er vaak sludge in zit omdat er nog geen filtertje in de pakking zat ( nu wel) maar lekker makkelijkte krijgen zo´n sensor voor een T5...NOT

als je bij een V70n T5 die VVT solenoid klep los trekt gaat de auto stationair staan zagen tussen 600-900tpm. Probeer het maar eens tijdens het draaien, gewoon het stekkertje even los nemen.
Dan merk je het vanzelf.

Selected quotes for multi-quoting:   0