Na zelf een aantal vreemde storingetjes gehad te hebben, de volgende tip.
Alle stekker verbindingen in de motorruimte een voor een los halen.
Deze schoon spuiten met perslucht en daarna met niet al te veel goede contact spray (dus geen WD40) in spuiten. En dus ook de verbindingen op de ECM.
Als een sensor vreemde storingen geeft hoeft dat vaak niet aan de sensor te liggen, maar kan dat ook aan de verbinding bij de sensor liggen of de verbinding bij de ECM.
Als voorbeeld:
De motor had af en toe last van een dipje tijdens de cruise control. Tenminste daar merkte ik het het meest. Geen storingsmeldingen via Vida.
Ik heb de verbindingen van de injectoren los gemaakt en schoon gespoten en ingespoten met contact spray. Ten eerste had ik geen dipjes meer, en ten tweede loopt de motor echt merkbaar rustiger stationair. Vergeet niet dat de injectoren een heel subtiel signaal krijgen met een enorm hoge frequentie. Als er in de verbinding iets niet goed is heeft dat zijn invloed op de brandstof injectie.
Tweede voorbeeld:
Foutmelding via Vida over de rempedaal positie sensor. Kon inderdaad af en toe de cruise niet inschakelen. En ook soms na het starten de automaat niet in D krijgen.
Nadat ik de verbinding van de sensor had schoon gemaakt en ingespoten had, geen enkel probleem meer.
Ik bedoel hier maar mee te zeggen dat mijn tip een hele goedkope is.
Baat het niet dan schaad het niet.
Alle stekker verbindingen in de motorruimte een voor een los halen.
Deze schoon spuiten met perslucht en daarna met niet al te veel goede contact spray (dus geen WD40) in spuiten. En dus ook de verbindingen op de ECM.
Als een sensor vreemde storingen geeft hoeft dat vaak niet aan de sensor te liggen, maar kan dat ook aan de verbinding bij de sensor liggen of de verbinding bij de ECM.
Als voorbeeld:
De motor had af en toe last van een dipje tijdens de cruise control. Tenminste daar merkte ik het het meest. Geen storingsmeldingen via Vida.
Ik heb de verbindingen van de injectoren los gemaakt en schoon gespoten en ingespoten met contact spray. Ten eerste had ik geen dipjes meer, en ten tweede loopt de motor echt merkbaar rustiger stationair. Vergeet niet dat de injectoren een heel subtiel signaal krijgen met een enorm hoge frequentie. Als er in de verbinding iets niet goed is heeft dat zijn invloed op de brandstof injectie.
Tweede voorbeeld:
Foutmelding via Vida over de rempedaal positie sensor. Kon inderdaad af en toe de cruise niet inschakelen. En ook soms na het starten de automaat niet in D krijgen.
Nadat ik de verbinding van de sensor had schoon gemaakt en ingespoten had, geen enkel probleem meer.
Ik bedoel hier maar mee te zeggen dat mijn tip een hele goedkope is.
Baat het niet dan schaad het niet.