Beste techniekers,
Sinds 2015 rijden we met een V70 drive. Dus een 1600 diesel.
We gaan met de wagen op reis en hebben reeds 2 maal de terugreis volledig in noodloop afgelegd.
Dit is geen lachertje: max 3000 toeren en de 1600 heeft echt geen koppel.
Wat me is opgevallen dat dit probleem zich telkens heeft gesteld na een bergrit Meer bepaald na een lange afdaling waar héél veel op de motor is geremd. (1 maal in Noorwegen en 1maal in de alpen.)
Na de eerste maal hoorde ik van de garagist dat de roetfilter mogelijk verstopt was. Hij heeft iets in de tank gedaan: toerke mee gereden en probleem was van de baan, tot deze zomer in de Alpen.
Kan het zijn dat lang op de motor remmen de computer in verwarring brengt? Ik veronderstel dat er na de roetfilter een sonde zit. Deze registreert tijdens het op de motor remmen niet wat ze verwacht. Hoge toeren en geen gasgeven....
Kan je deze noodloop zelf gaan resetten?
Mvg,
Kobo
Sinds 2015 rijden we met een V70 drive. Dus een 1600 diesel.
We gaan met de wagen op reis en hebben reeds 2 maal de terugreis volledig in noodloop afgelegd.
Dit is geen lachertje: max 3000 toeren en de 1600 heeft echt geen koppel.
Wat me is opgevallen dat dit probleem zich telkens heeft gesteld na een bergrit Meer bepaald na een lange afdaling waar héél veel op de motor is geremd. (1 maal in Noorwegen en 1maal in de alpen.)
Na de eerste maal hoorde ik van de garagist dat de roetfilter mogelijk verstopt was. Hij heeft iets in de tank gedaan: toerke mee gereden en probleem was van de baan, tot deze zomer in de Alpen.
Kan het zijn dat lang op de motor remmen de computer in verwarring brengt? Ik veronderstel dat er na de roetfilter een sonde zit. Deze registreert tijdens het op de motor remmen niet wat ze verwacht. Hoge toeren en geen gasgeven....
Kan je deze noodloop zelf gaan resetten?
Mvg,
Kobo