Momenteel heb ik een V50 1.6D uit bouwjaar 2009 (nog geen start/stop)
Op 15.000 km werd de EGR-lmep vervangen onder garantie gezien de motir in noodloop ging en ik de melding kreeg SKID-controle vereist.
Op 120000km werd de EGR-klep terug vervangen bij het vervangen van de roetfilter.
Nu zit ik op 165000km en valt de motor sinds enige dagen terug in noodloop. Als ik het contact dan afzet is er terug geen vuiltje aan de lucht.
Is het normaal dat ik op 5 jaar tijd aan mijn derde EGR-klep zou toe zijn?
Anderzijds, de laatste 3 jaar komt het jaarlijks onderhoud mij steeds rond de 1000-1300 euro, is dit eigenlijk normaal te noemen?
90000km : airo vervangen onder "garantie" gezien doorgeroeste condensor
120000km : onderhoud - roetfilter - EGR-klep
140000km : ondehoud - drukslang turbo
160000km : onderhoud - remblok/schijf - gescheurd hitteschild op een van de remschijven...
Op die manier wordt het wel duur rijden na verloop van tijd...
Op 15.000 km werd de EGR-lmep vervangen onder garantie gezien de motir in noodloop ging en ik de melding kreeg SKID-controle vereist.
Op 120000km werd de EGR-klep terug vervangen bij het vervangen van de roetfilter.
Nu zit ik op 165000km en valt de motor sinds enige dagen terug in noodloop. Als ik het contact dan afzet is er terug geen vuiltje aan de lucht.
Is het normaal dat ik op 5 jaar tijd aan mijn derde EGR-klep zou toe zijn?
Anderzijds, de laatste 3 jaar komt het jaarlijks onderhoud mij steeds rond de 1000-1300 euro, is dit eigenlijk normaal te noemen?
90000km : airo vervangen onder "garantie" gezien doorgeroeste condensor
120000km : onderhoud - roetfilter - EGR-klep
140000km : ondehoud - drukslang turbo
160000km : onderhoud - remblok/schijf - gescheurd hitteschild op een van de remschijven...
Op die manier wordt het wel duur rijden na verloop van tijd...