Noodweer in Frankrijk

Hagelschade

Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

Noodweer in Frankrijk

· 
Posted: 30.07.2017 - 22:46  ·  #1
Het ergste is voorbij althans, volgens de buienradar. Hagelstenen Met de omtrek van een bierdopje hebben enorme schade aangericht op de camping. De bui begon langzaam maar op een goed moment klonk het alsof er een goederentrein op hoge snelheid onze kant op kwam. Toen barstte het los en duurde zeker een half uur. Nadat ik alle bladeren van de Volvo had gespoeld stond het huilen nader dan het lachen. De motorkap lijkt op een maanlandschap. Ook in het dak zitten deuken. Alle auto's zijn getroffen en ook veel tenten.
Zojuist nog een bui moeten verwerken. Ditmaal zonder hagel en het lijkt nog niet voorbij.
Een buurman dacht slim te zijn door z'n wagen te verplaatsen. Hij zag echter - in alle haast - een paaltje over het hoofd. Schade een lekke band, velg en wielkast naar z'n grootje.
Morgen de verzekering bellen en thuis een schadehersteller zoeken.

Tot zover vanuit een doorgaans zonnig montrevel-en-bresse.
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

Re: Noodweer in Frankrijk

· 
Posted: 30.07.2017 - 23:10  ·  #2
Belangrijker ... heb je zelf niks.
Zeker is de Volvo belangrijk maar die "eieren" die naar beneden komen ... die kop je niet terug.
Sterkte met herstel en zover het nog kan, laat je vakantie hierdoor niet bederven ;-)
Vogel
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 46
Subject:

· 
Posted: 30.07.2017 - 23:15  ·  #3
That sucks!
Ik hoop dat je verzekering dit dekt, want dat is niet vanzelfsprekend.
Ik heb dit ooit ook eens meegemaakt in de buurt van Bordeaux. Hagelstenen groter dan een golfbal!
Meeste autos en caravans waren gered door de pijnbomen. Echter, de 2 weken oude caravan van de buurman zag eruit of iemand zich een middag lang met een hamer had staan uitleven. Die man was erg opgelucht toen de verzekering aangaf dat ze zouden vergoeden.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 30.07.2017 - 23:19  ·  #4
Quote door René

Belangrijker ... heb je zelf niks.
Zeker is de Volvo belangrijk maar die "eieren" die naar beneden komen ... die kop je niet terug.
Sterkte met herstel en zover het nog kan, laat je vakantie hierdoor niet bederven ;-)

Hier sluit ik me volledig bij aan.
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 30.07.2017 - 23:22  ·  #5
misschien toch maar een keer een anti-hagel autohoes aanschaffen. Kan hier ook zo maar gebeuren
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 31.07.2017 - 02:23  ·  #6
...
Lexus76
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 48
Subject:

· 
Posted: 31.07.2017 - 09:36  ·  #7
Gadver wat een ellende. Gelukkig heb je zelf niks inderdaad, maar hier zit je niet op te wachten in je vakantie. Heb dit zelf ook eens gehad met een Opel Corsa. Auto was afgeschreven na zo'n hagelbui. W.A. verzekerd. Er is wellicht nog een positieve kant... Het had nog erger gekund... Je ramen bijvoorbeeld..
Sterkte ermee!
hsv70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 55
Subject:

· 
Posted: 31.07.2017 - 13:59  ·  #8
Mooi naadje wanneer dit je overkomt. Uit je bericht lees ik niet dat je voorruit beschadigd is, dus dat is dan nog een schrale troost.
Hopen dat de zon nu blijft schijnen.
Veilige reis terug gewenst wanneer het weer zover is.
Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 01.08.2017 - 08:27  ·  #9
Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties.

Na inspectie lijkt de motorkap op een poffertjespan. Ook deukjes in het dak en op de achterklep. De ramen zijn godzijdank nog heel. Het is slechts cosmetisch waardoor we veilig met de auto terug naar huis kunnen.
We hebben de verzekering inmiddels aan het werk gezet en gaan verder met genieten van de warme Franse zon.
Echter... volgens de lokale meteo staat ons vanavond nog meer pret te wachten. Ik neem deze keer geen risico en ga de bovenkant preventief beschermen met luchtbedden.
Foto's zodra ik weer thuis ben. :-)
René
40forum team
Geslacht:
Leeftijd: 66
Homepage: volvo40forum.nl/
Subject:

· 
Posted: 01.08.2017 - 10:16  ·  #10
Quote door Knalgas

Beste mensen,

Bedankt voor alle reacties.

Na inspectie lijkt de motorkap op een poffertjespan. Ook deukjes in het dak en op de achterklep. De ramen zijn godzijdank nog heel. Het is slechts cosmetisch waardoor we veilig met de auto terug naar huis kunnen.
We hebben de verzekering inmiddels aan het werk gezet en gaan verder met genieten van de warme Franse zon.
Echter... volgens de lokale meteo staat ons vanavond nog meer pret te wachten. Ik neem deze keer geen risico en ga de bovenkant preventief beschermen met luchtbedden.
Foto's zodra ik weer thuis ben. :-)

Niet voor het leedvermaak maar een foto zou dan op zijn plek zijn :D
Fijne vakantie nog ;-)
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 01.08.2017 - 10:32  ·  #11
volvo355
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 25
Homepage: volvov70forum.nl
Subject:

· 
Posted: 02.08.2017 - 11:49  ·  #12
Balen zeg!

Wij hebben de nacht van 31-7 op 1-8 overnacht op een camping in Macon, half uurtje van montrevel-en-bresse. Hier hadden ze die nacht ervoor ook noodweer gehad. Veel bomen lagen om en er was veel schade aan caravans en auto's. Er moest zelfs iemand naar het ziekenhuis omdat er een grote tak op zijn tent was gekomen.

Het was kort maar hevig hoorden wij. We hadden gesproken met een Deens echtpaar die er waren tijdens de storm maar die vertelden inderdaad dat het echt wel angstaanjagend was om dan in je caravan te zitten.

Toen wij een dag later aankwamen was de ravage nog goed zichtbaar. Er werd hard gewerkt om alles weer netjes te maken en zodat de camping weer helemaal open kon, dit was gisteren nog maar gedeeltelijk.

Foto's: http://www.lejsl.com/edition-m…pos-degats

Op de camping waar wij 1 nacht verbleven:

Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2017 - 09:39  ·  #13
Voor de liefhebber een link naar een filmpje dat mijn buurman heeft gemaakt van het noodweer.
Hij start groot zonder geluid maar 1x klikken op het filmpje en je ziet het origineel inclusief het hagelorkest.

https://goo.gl/photos/NaRkTHPQWAceNCni8

Foto's uploaden krijg ik niet onder de knie.
Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2017 - 09:45  ·  #14
De wagen is overigens zo goed als zeker financieel total loss.
Dan kan ik de dagwaarde vangen van voor de schade.
Daarvoor heb ik bedankt en ga zelf op zoek naar een andere motorkap.
Wellicht kunnen de putjes in het dak hersteld worden.
Knalgas
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.08.2017 - 09:47  ·  #15
Quote door volvo355

Balen zeg!

Wij hebben de nacht van 31-7 op 1-8 overnacht op een camping in Macon, half uurtje van montrevel-en-bresse. Hier hadden ze die nacht ervoor ook noodweer gehad. Veel bomen lagen om en er was veel schade aan caravans en auto's. Er moest zelfs iemand naar het ziekenhuis omdat er een grote tak op zijn tent was gekomen.

Het was kort maar hevig hoorden wij. We hadden gesproken met een Deens echtpaar die er waren tijdens de storm maar die vertelden inderdaad dat het echt wel angstaanjagend was om dan in je caravan te zitten.

Toen wij een dag later aankwamen was de ravage nog goed zichtbaar. Er werd hard gewerkt om alles weer netjes te maken en zodat de camping weer helemaal open kon, dit was gisteren nog maar gedeeltelijk.

Wij hoorden de volgende dag dat het in Macon nog veel erger tekeer was gegaan. Er zouden ook 9 doden te betreuren zijn.
Volgens de camping zelf hebben ze dit nog niet eerder meegemaakt. Hebben wij weer.

Selected quotes for multi-quoting:   0