NRC: Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje

Autotest: Het glazen dak van de C40 kan uit veiligheidsoverwegingen niet open. Van de zotte, vindt Bas van Putten.

brinkie
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: NRC: Een Volvo als een opgepompt kabouterhuisje

· 
Posted: 08.02.2022 - 16:41  ·  #16
Quote door Leon_Steyns

Quote door Jeroen

...<knip>
Zei een buurman laatst met zijn hybride, ja maar hij laadt onderweg ook op hoor. Ik zeg ja, en dat kost je gewoon extra benzine of diesel. Maar dat ging er bij hem niet in...

Inderdaad! Net als die idiote Toyota reclame voor hun hybride modellen zonder stekker op de radio: "...de helft van de tijd rij je elektrisch!".
Nou, nee dus. Die electriciteit is bijna uitsluitend met benzine gemaakt, behoudens die paar Wh geregenereerd bij het afremmen. :-/

Buurman tegenover me en buurman 2 huizen verder rijden echte stekkerhybrides, respectievelijk een Kia Niro en een Mitubishi Outlander. Beiden laden hun auto's zoveel mogelijk op aan de stekker en ik moet zeggen, ze houden het goed vol om op korte stukjes (binnen 10 km) volledig elektrisch te rijden. Alleen als de verwarming van de Niro aan moet slaat de motor aan, de airco in de zomer koelt met een elektrische compressor.
(Ik vind het in beide gevallen gedrochten van auto's die totaal geen communicatie hebben tussen de weg en de bestuurder maar ik hoef er niet mee te rijden)
PvL
Administrator
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 08.02.2022 - 17:41  ·  #17
Ik stekkerde met mijn oude XC90 T8 ook daar waar ik kon. Effectief vol elektrisch bereik 30-35 km. Maximaal 120 km/h vol elektrisch (dan werd het bereik wel minder). Voor mijn gebruik heel prima gedurende de 5 jaar dat ik deze auto heb gehad.
FritsXC70
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

· 
Posted: 08.02.2022 - 20:25  ·  #18
Ik heb laatst in een XC40 gezeten. Ik vindt het een "plastic Volvo". Die is absoluut niet gemaakt om lang mee te gaan. Maar goed ik ben al oud :).

Leuk stukje van Bas, ik kan mij er wel in vinden.

Selected quotes for multi-quoting:   0