Nummerherkenning Bluetooth V70 2008

doet hij het of doet hij het niet.

JaBBa
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Nummerherkenning Bluetooth V70 2008

· 
Posted: 29.07.2014 - 20:06  ·  #1
Dag iedereen,

In m'n Volvo V70 ( 2008 ) lukt bluetooth telefoneren meestal wel. Meestal daarmee bedoel ik dat ik al meer performante systemen heb gezien. Onlangs stapte ik bijvoorbeeld in een ( vervang ) Ford Galaxy en daar slaagde ik er aan het rode licht moeiteloos in om mijn iphone gepaird te krijgen. In de Volvo is dat vaak proberen tot het om de één of andere reden ineens lukt. Maar het lukt en dat is het belangrijkste.

Wat echter niet lukt is zien wie er opbelt. Als ik zelf een gesprek begin afficheert het display mooi de naam van de persoon die ik bel. Maar als ik gebeld wordt afficheert hij alleen het nummer. Is het niet mogelijk dat hij ook dan de naam uit mijn telefoonboek plukt? En zo ja hoe dan wel?

Bedankt.
WouterR
Forumlid.
Geslacht:
Homepage: facebook.com/volvo…
Subject:

Re: Nummerherkenning Bluetooth V70 2008

· 
Posted: 29.07.2014 - 22:57  ·  #2
Is dat een V70 III? Bij mij werkt het vlekkeloos met de iPhone, na het instappen koppelt ie vanzelf. Alleen als mijn vriendin daarvoor de auto gebruikt heeft moet ik twee knoppen klikken en hij is weer gekoppeld, is geen rood licht voor nodig, lukt blind nog wel.
Nummerweergave werkt ook prachtig, als de nummers bekend zijn in het telefoonboek verschijnt de naam in het display.
JaBBa
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 30.07.2014 - 19:54  ·  #3
Vreemd nummerherkenning werkt niet bij mij. In het menu staat een item synchroniseren phonebook. Als ik dat selecteer meldt het systeem dat hij dit in de achtergrond aan het doen is. Ik veronderstel dat dit moet gebeuren wil nummerherkenning functioneren. Ik heb het al verschillende keren gedaan, al rijdend. Zou het kunnen dat dit zeer lang duurt en ik ondertussen niet lang genoeg onderweg ben geweest? Ik heb namelijk een behoorlijk lange telefoonlijst. Misschien moet het systeem dat in één keer helemaal uitvoeren en moet het anders elke keer weer opnieuw beginnen? Weet iemand of er een melding komt van het systeem eens dit voltooid is?

Bedankt.
WouterR
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.08.2014 - 17:44  ·  #4
Komt geen melding van nee... Volgens mij doet ie dat iedere keer als je koppelt (gewoon instapt en start dus). Wat is lang, als je de telefoon ontkoppelt en weer koppelt geeft ie in het display aan dat ie synchroniseert, duurt geen minuut hoor.
yes996
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 02.08.2014 - 18:44  ·  #5
"Performate" systemen.......?
Wat zijn dat?
JaBBa
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 03.08.2014 - 10:18  ·  #6
Het blijft toch wat behelpen met dat Bluetooth gedoe. De laatste paar dagen wil hij de telefoon zelfs niet meer koppelen. Ik moet dus elke keer in het telefoonmenu. Daar staat alle info grijs. Logisch want hij heeft de telefoon niet gevonden. 1 mededeling staat zwart en is dus mogelijk, nl de melding koppelen via de telefoon. Als ik dat kies en via de iphone, bluetooth instelling de auto zoek werkt het prima. Maar de volgende keer wanneer ik instap moet ik heel de handeling opnieuw uitvoeren. Handig is anders. Ik zou al veel beter kunnen leven zonder nummerherkenning als dit euvel de wereld uit is.

En performaNte systemen zijn systemen die goed doen wat ze moeten doen.
WouterR
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.08.2014 - 15:13  ·  #7
Dan is er toch iets mis met het systeem of de telefoon. Dat is zoiezo niet hoe het zou moeten werken...
yes996
VolvoV70forum core member
Subject:

· 
Posted: 03.08.2014 - 20:18  ·  #8
Wellicht bij de dealer opnieuw de benodigde software voor de telefoon laten plaatsen/updaten via Vida?

Selected quotes for multi-quoting:   0