Nutteloos slotbouten

olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

Nutteloos slotbouten

· 
Posted: 31.01.2016 - 14:00  ·  #1
Ik zie elke keer weer de topic voorbij komen met de probleem slotbouten .

Persoonlijk vind ik het nutteloos om ze erop te hebben , om de simpele reden , dat ik in geen jaren meer heb vernomen dat velgen nog gestolen worden .
Het is denk ik gewoon de moeite niet meer voor de dieven om wielen van je auto te schroeven .

Dus is het als je mij vraagt weggegooid geld .

Ken ook niemand in mijn omgeving die het ooit is overkomen , wel de hele auto gestolen , maar daar hebben wielsloten ook geen nut .

Dus waarom nog geld uitgeven aan die ondingen , met risico dat je kan lopen klooien om ze weer te verwijderen als het mis gaat .
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Nutteloos slotbouten

· 
Posted: 31.01.2016 - 14:13  ·  #2
Ik heb jaren geleden gehad bij een Volvo 460 dat bij een wielen wissel de sleutel van de slotbout brak.
(Gelukkig de aller laatste bout)

Sindsdien nooit meer gebruikt.
2 weken terug bij de klusmeeting zaten bij Dekkert de wielmoeren vast met 180 NM.
Zal op je slotbout zijn....
StefanCJ
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 14:29  ·  #3
Zelf eens een S70 gehad met slotbouten. Direct vervangen door een normale wielbout. Ook ik heb nog nooit iemand persoonlijk gekend wiens velgen gestolen zijn.
martsteeg
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 14:45  ·  #4
In het verleden kwamen dit soort diefstallen van velgen vaker voor, toen waren het nog 'luxe' artikelen. Tegenwoordig is zowet elke auto uitgerust met een mooi type velg (stalen velg met putdeksel is passé), en richt het dievengilde zich op andere zaken.
Op mijn vorige S60 zaten nog slotbouten, om bovengenoemde reden heb ik ze ook niet meer.
yes996
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 16:11  ·  #5
Quote door olaf

Ik zie elke keer weer de topic voorbij komen met de probleem slotbouten .

Persoonlijk vind ik het nutteloos om ze erop te hebben , om de simpele reden , dat ik in geen jaren meer heb vernomen dat velgen nog gestolen worden .
Het is denk ik gewoon de moeite niet meer voor de dieven om wielen van je auto te schroeven .

Dus is het als je mij vraagt weggegooid geld .

Ken ook niemand in mijn omgeving die het ooit is overkomen , wel de hele auto gestolen , maar daar hebben wielsloten ook geen nut .

Dus waarom nog geld uitgeven aan die ondingen , met risico dat je kan lopen klooien om ze weer te verwijderen als het mis gaat .

Gebeurt zeker nog wel!!
Vorige week nog op de televisie.
Voor geloof ik de 2e keer in korte tijd bij een dealer van de complete nieuwe voorraad Fiatjes alle wielen gestolen. Een vrachtwagen vol.
Ik heb mooie wielen, die wil ik wel houden.... :yes:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 18:26  ·  #6
ik heb in mijn vrienden en familie kring nog nooit gehoord van gestolen velgen. ongeveer een half jaar geleden vertelde een collega dat hij een auto met noors of zweeds kenteken op bokken had gezien. notabene voor het politieburo hier in arnhem! geen idee of daar hele bijzondere wielen op zaten.
Arnoud_
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 18:49  ·  #7
Recentelijk gehoord dat ze ook bij Volvo dealers langs rijden om alle nieuwe velgen te strippen. Daar gaan meteen bij aflevering slotbouten onder de auto's.

Ik denk ook dat je vooral bij nieuwe velgen jezelf zorgen moet maken. Met nieuw rubber, dan is het een leuke handel denk ik. Stoeprandschade wielen met versleten rubber is niet de handel die ze zoeken.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 31.01.2016 - 18:50  ·  #8
Bof ik even! :D
Dekkert
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 02.02.2016 - 21:24  ·  #9
Quote door Plein69

Ik heb jaren geleden gehad bij een Volvo 460 dat bij een wielen wissel de sleutel van de slotbout brak.
(Gelukkig de aller laatste bout)

Sindsdien nooit meer gebruikt.
2 weken terug bij de klusmeeting zaten bij Dekkert de wielmoeren vast met 180 NM.
Zal op je slotbout zijn....

die slotbouten had ik er net afgehaald , gelukkig... (na een tip van iemand...)
waal70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 03.02.2016 - 09:36  ·  #10
Al eens eerder over gepost. Hier in de hoofdstad liggen de zaken anders. Een paar jaar geleden nog een bende Bulgaren actief geweest:
LINK
Gaan niet voor de looks, maar puur de schrootwaarde.

En meer recentelijk nog tijdens een potje voetbal:
MB verliest velgen tijdens PSV-CSKA
Gaan wél voor de specifieke velg, zo te zien.

Ik heb niet de illusie dat slotbouten werkelijk helpen, maar heb hetzelfde motto als voor het huis: als mijn velgen net even moeilijker zijn dan die van de buurman, gaat zeker de dief onder de eerste link mijn auto voorbij.

Wel lijkt het minder voor te komen, hier in de buurt worden vooral auto's van complete sturen gestript.

Gebruik overigens niet de Volvo-standaard-slotbouten, maar heb Kleeblatt. Naar mijn idee minder slijtgevoelig en nog nooit problemen mee gehad.
Mark
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 03.02.2016 - 10:31  ·  #11
Is het niet zo dat wanneer ze gestolen worden je hier voor verzekerd bent?
Ik wil ze er ook niet op hebben, mooi setje brengt gebruikt bijna niets op dus mochten ze gestolen worden heb je voor weinig ook wel weer een vergelijkbaar setje.
yes996
Subject:

· 
Posted: 03.02.2016 - 11:57  ·  #12
Quote door Mark

Is het niet zo dat wanneer ze gestolen worden je hier voor verzekerd bent?
Ik wil ze er ook niet op hebben, mooi setje brengt gebruikt bijna niets op dus mochten ze gestolen worden heb je voor weinig ook wel weer een vergelijkbaar setje.

Zou wel even de verzekeringspolis nalezen!
Bij vele verzekeraars staat in de clausules dat er wielsloten vereist zijn. Geen wielsloten geen vergoeding.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.02.2016 - 13:05  ·  #13
Ik hem mijn polis even door gespit , wordt geen melding van gemaakt .

Leefomgeving en wel of niet onder dak en afgesloten staan , is eel een factor , in het wel of niet monteren van de sloten.

Selected quotes for multi-quoting:   0