OBD2 draadloze interface

BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 68
Subject:

Re: OBD2 draadloze interface

· 
Posted: 16.02.2016 - 09:47  ·  #16
Quote door Bigdog

Quote door FritsieV70

Bij de weg Blackfox, wat een respectabele km-stand en dan ook nog met een benzinemotor... :thumb:

Is een Volvo, als ze goed onderhoud krijgen kunnen ze dit halen en nog wel meer ook.

Uiteraard, maar ik verwacht een dergelijke kmstand eerder bij een diesel. Maar chapeau, zegt inderdaad genoeg over de kwaliteit van de Volvo en het onderhoud door de eigenaar.

Gisteren even een sticker wezen halen voor het logo in de grill bij Bluekens in Oosterhout. Staat me daar toch een fraaie nieuwe XC90 D5 in de showroom...zat een kaartje op dat 'ie verkocht was dus ik heb aan de verkoper netjes gevraagd of ik er toch even heel voorzichtig in mocht zitten.
Wow, wat een beest...maar ja, voorlopig is dat nog niet aan de orde en geniet ik met volle teugen van mijn V70 :love:
GerardD
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 11:43  ·  #17
hahaha pas maar op Frits!
zo ben ik ook aan mijn V70 gekomen, door "even" in een V70 te gaan zitten...
en daarna wilde ik niets anders meer! :D
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 14:13  ·  #18
Quote door GerardD

hahaha pas maar op Frits!
zo ben ik ook aan mijn V70 gekomen, door "even" in een V70 te gaan zitten...
en daarna wilde ik niets anders meer! :D

hoi Gerard, tja, ik weet precies wat je bedoelt. Maar ik heb geen enkele reden om mijn V70 nu al in te ruilen. Bovendien, ik ben ook uitermate nieuwsgierig naar de V90. Ik denk dat als ik over een (behoorlijk) aantal jaren toe ben aan een nieuwe Volvo dat het dan tussen de XC90 en de V90 zal gaan. Hoezo luxe probleem :shame:
folke3
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 76
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 14:31  ·  #19
[/quote]

Uiteraard, maar ik verwacht een dergelijke kmstand eerder bij een diesel. Maar chapeau, zegt inderdaad genoeg over de kwaliteit van de Volvo en het onderhoud door de eigenaar.

Gisteren even een sticker wezen halen voor het logo in de grill bij Bluekens in Oosterhout. Staat me daar toch een fraaie nieuwe XC90 D5 in de showroom...zat een kaartje op dat 'ie verkocht was dus ik heb aan de verkoper netjes gevraagd of ik er toch even heel voorzichtig in mocht zitten.
Wow, wat een beest...maar ja, voorlopig is dat nog niet aan de orde en geniet ik met volle teugen van mijn V70 :love:
[/quote]

Die XC90 heb ik ook al even in gezeten. Hebben ze je die geluidsinstallatie even gedemonstreerd? Is een BOWERS & WILKINS installatie. Ik heb absoluut geen gehoor voor geluidsinstallaties, maar dat is echt wel geweldig!
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 14:52  ·  #20
Neuh, het was de verkoper duidelijk dat ik niet serieus op zoek was naar een nieuwe Volvo dus was 'ie er snel klaar mee. Maar daar ging het mij ook niet om, wou er even in zitten.
In mijn V70 heb ik een HP systeem, is voor een auto goed zat. Ik zeg altijd dat ik erg weinig muziek draai in de auto omdat ik de roffel van de D5 mooier vind haha :happy:
Bovendien, ik heb thuis een geweldige audio installatie staan, daar kan een systeem in een auto nooit tegenop omdat de ruimte daar nu eenmaal niet geschikt voor is.
Ronald5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 16.02.2016 - 22:21  ·  #21
Quote door FritsieV70

Goed, we gaan dus gewoon verder :D

Zojuist uitgedokterd dat als ik met een draaiende motor een Torque Scan doe dat de Transmission Temp (method 1) wordt uitgelezen!
Maarrrr....ik denk dat dat een momentopname is, ik wil graag een meter toevoegen aan het dashboard om dit continue te monitoren. Iemand ervaring mee? Heb je daar wellicht een speciale PID voor nodig? (PID voor Chrysler/Dodge en Jeep zijn wel al standaard aanwezig).

Bij de weg Blackfox, wat een respectabele km-stand en dan ook nog met een benzinemotor... :thumb:

Ik het dat ook geprobeerd. Ik kwam tot de conclusie dat koelwater en versnellingsbak olie van de GT exact gelijk opliepen en gelijk bleven gedurende de hele rit.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 15:22  ·  #22
Quote door Ronald5

Ik het dat ook geprobeerd. Ik kwam tot de conclusie dat koelwater en versnellingsbak olie van de GT exact gelijk opliepen en gelijk bleven gedurende de hele rit.

Oke! dus je kunt de temperatuur van de olie van de automaat uitlezen. Waar vind ik die? Als ik een nieuwe meter wil toevoegen en er een parameter aan wil hangen zie ik van alles maar geen Transmission temp.

Ik weet dat de automaatolie wordt gekoeld door de koelvloeistof dus dat die redelijk parallel lopen verbaast me niet maar toch zou ik liever de temperatuur van de ATF direct willen uitlezen. Dus als je me kunt uitleggen hoe ik die als meter kan toevoegen, heel graag!
Ronald5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 15:44  ·  #23
Ik heb meter toevoegen gekozen en uit alle beschikbare gegevens inderdaad de transmissie olietemp gepakt. Dat heb ik een aantal dagen zo op het dashboard gehad totdat ik tot de conclusie kwam dat het 1 op 1 liep met het koelwater. Zeker bij temperaturen nabij het vriespunt kon ik me dat niet voorstellen. Ook als de motor warm was en ca 1 uur uit was geweest liepen de meter direct na de start weer exact gelijk.
BraboFrits
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.02.2016 - 18:28  ·  #24
Hmmm, vreemd. Ik heb de Torque Pro versie 1.8.16 (meegeleverd met de ELM327 module) maar bij de opties voor het toevoegen van een meter zit niet Transmissie temperatuur, dat had ik allang gezocht... :o
Heb jij wellicht een andere versie?
Ronald5
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 18.02.2016 - 12:02  ·  #25
Ik heb versie 1.8.80
Maar ook een andere ECU. Bouwjaar van mijn auto is 2007

Selected quotes for multi-quoting:   0